Przyszły odcinek S7, pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Bemowa i Chomiczówki planowa droga przejdzie dwoma tunelami. Projektowana droga posiada długość około 12,9 km i w początkowej części przebiega po istniejącym śladzie ul. Kolejowej. Następnie za węzłem „Kolejowa” droga odbiega w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest w nasypie.
Dalej droga biegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do połączonych jezdnią zbierająco-rozprowadzającą zespolonych węzłów „Wólka Węglowa” i „Janickiego”. Dalej, za ul. Arkuszową, planowana droga schodzi do tunelu o długości 1000 m i kolejnego o długości 1123 m, a następnie wznosi się ponad teren nad drogą S8. Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł „Generała Maczka” a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł „NS”. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: „Kolejowa”, Wólka Węglowa”, „Janickiego”, „Gen. Maczka”, „NS” (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8).
Jesienią 2018 roku planujemy ogłosić przetarg na koncepcję programową wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym, aby na początku 2019 r. móc podpisać umowę na jej wykonanie. Następnie po otrzymaniu dokumentacji koniecznej do ogłoszenia postępowania przetargowego na projekt i budowę trasy w latach 2020-2021 wyłonić wykonawcę i podpisać z nim umowę, aby móc udostępnić ekspresowy wylot ze stolicy w stronę trójmiasta w latach 2024-2025.
Dalsze odcinki S7 w stronę Gdańska
Na następny odcinek trasy Czosnów – Kiełpin trwa, ogłoszony 16 lutego br., przetarg na koncepcję programową dla rozbudowy drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej. Podpisanie umowy planowane jest w połowie roku. Natomiast rozpoczęcie przetargu na wykonawcę w trybie „projektuj i buduj” planowane jest na jesień przyszłego roku, dzięki czemu można by podpisać umowę na zadanie jeszcze w 2020 r. Zachowanie tego harmonogramu pozwoliłoby udostępnić trasę kierowcom w pierwszej połowie 2024 r.
Na kolejny fragment trasy między Czosnowem a Płońskiem, 25 stycznia została podpisana umowa na wykonanie elementów koncepcji programowej. Następnie planowane jest ogłoszenie przetargu na projekt i budowę w 2019 r. i podpisanie umowy z wykonawcą na początku 2020 r., aby móc następnie udostępnić kierowcom trasę przed końcem 2023 r.
Autor: GDDKiA O/Warszawa