REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

PLK przebuduje stację Racibórz

PKP PLK ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę stacji Racibórz. Inwestycja realizowana będzie w ramach prac na linii Kędzierzyn-Koźle – Chałupki.

Racibórz to kolejna stacja, którą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują przebudować w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E59 Kędzierzyn Koźle – Chałupki (Granica Państwa)”. Celem projektu jest dostosowanie stacji do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania. Planowane są windy, podwyższone perony oraz wyposażenia ważne dla pasażerów: nowe ławki wiaty, tablice informacyjne.

Zastosowanie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz wymiana rozjazdów i przebudowa układu torowego poprawi przepustowość stacji i przyległych szlaków kolejowych. Planowany termin zakończenia prac projektowych – październik 2019 r. Szacunkowy koszt przygotowania dokumentacji to 4 mln zł.

Zmienia się linia z Kędzierzyna Koźla do Chałupek

Intensywne prace trwają na odcinku Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. Wykonawca wymienił już 10 km torów oraz remontuje 17 obiektów inżynieryjnych m.in. most na rzece Psina o długości 91 m. Większy poziom bezpieczeństwa zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Bezpieczniej będzie także na przejazdach kolejowo-drogowych.

Większa wygoda dla pasażerów

W ramach zadania PLK przebudowują stacje Nędza i Kuźnia Raciborska oraz przystanki osobowe Dziergowice i Tworków. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 8 odnowionych peronów z wiatami i nowym oświetleniem, systemem oznakowania oraz nagłośnieniem. W czerwcu zostanie zakończony remont peronów na przystanku Dziergowice. Perony będą podwyższone, co znacznie ułatwi wsiadanie do pociągów oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Sprawny przejazd pociągów osobowych i towarowych

Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym i przebudowa 15 przejazdów kolejowo- drogowych zwiększy poziom bezpieczeństwa na remontowanej trasie Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. Monitoring na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami zapewni lepszy nadzór w ruchu drogowym.

W ramach inwestycji wyremontowanych zostanie ok. 35 km linii kolejowej oraz 28 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów) m.in. dwa mosty 2 mosty. Kompleksowo zostanie również wymieniona sieć trakcyjna.

Rewitalizacja linii nr 151 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki to istotna inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na Śląsku, która usprawni ruch kolejowy w bardzo ważnym społecznie i gospodarczo regionie. Transport koleją będzie bardziej konkurencyjny, ponieważ skróci się czas przejazdu dla podróżnych oraz czas transportu towarów. Efektem tych prac będą lepsze połączenia pasażerskie i szybszy przewóz towarów przez granicę w Chałupkach. Projekt o wartości ponad 70 mln zł jest finansowany ze środków budżetowych. Zakończenie prac planowane jest w IV kwartale 2018 r.

Inwestycja jest realizowana w ramach projektu pn: „Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (granica Państwa)”, szacowanego na ponad 194 mln zł, finansowanego z budżetu państwa.


Autor: Jacek Karniewski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA