W niedzielę wykonawca obyły się pierwsze próbne obciążenia nowych wiaduktów. Na obiekty nad ulicami Kasprzaka, Wolską, Zawiszy i Obozową wjechała ponad stutonowa lokomotywa. Wówczas specjalna aparatura dokładnie mierzy i sprawdza parametry obiektów. Potwierdzone muszą być założenia, że spełnione są wszystkie wymagania techniczne m.in. do szybszych przejazdów i cięższych składów. Po zakończeniu próbnych obciążeń statycznych planowane są przejazdy pociągów z różną prędkością. Mierzone będą wszystkie niezbędne parametry linii kolejowej. Na linii kolejowej pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 80 km/h.
Równocześnie trwa projektowanie nowego przystanku Warszawa Powązki. Budowa rozpocznie się na początku 2019 roku. Oprócz nowego peronu dostosowanego dla osób o ograniczonej mobilności, PLK wybudują także kładkę dla pieszych, łączącą Wolę i Żolibórz.
Dzięki inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego, realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 196 mln zł Warszawa zyska lepszy system komunikacji. Będą dwa nowe przystanki: Powązki i Koło. Budowa nowego węzła przesiadkowego Warszawa Młynów zwiększy możliwości komunikacyjne w stolicy – pasażerowie swobodnie przesiądą się z pociągu do metra przy ulicy Górczewskiej. Linia obwodowa będzie pełniła ważną rolę podczas przebudowy linii średnicowej. Wówczas pojadą nią pociągi dalekobieżne. Inwestycja jest ważnym elementem zmian komunikacji w aglomeracji warszawskiej.
Podobne rozwiązania z Krajowego Programu Kolejowego, sprzyjające lepszej komunikacji w miastach i aglomeracjach, realizowane są m.in. w Krakowie, Szczecinie, Rzeszowie, Jeleniej Górze. Na sieci kolejowej przybywa nowych przystanków i miejsc, gdzie podróżny może sprawnie i wygodnie łączyć podróż koleją z innymi środkami komunikacji.
Projekt „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)” współfinansowany z mechanizmu CEF – „Łącząc Europę”. Zgodnie z umową zakończenie w kwietniu 2019 rok.
Autor: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.