Wykonawcą zadania było konsorcjum firm INTERCOR Sp. z o.o. z Zawiercia oraz MOST Sp. z o.o. z Sopotu. Inwestycję zrealizowano w systemie „Projektuj i buduj”. Do zadań wykonawcy oprócz robót budowlanych należało wykonanie niezbędnej dokumentacji, a także uzyskanie wszystkich warunków technicznych, uzgodnień, opinii i decyzji. Koszt robót budowlanych zgodnie z umową to 387,5 mln zł, wartość całego projektu, z uwzględnieniem kosztów dokumentacji, wykupów, prac archeologicznych, nadzoru i robót to 486,5 mln zł. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej wynosi prawie 368 mln zł wydatków kwalifikowanych.
Oddany 6 grudnia odcinek to wstęp do znacznego odciążenia Olsztyna od ruchu tranzytowego. W budowie jest dalsza część obwodnicy miasta w ciągu drogi ekspresowej S51 o długości ponad 16 km od węzła Olsztyn Południe do węzła Olsztyn Wschód. Umowę na realizację tego zadania podpisano 29 marca 2016 r., a planowany termin oddania to koniec kwietnia 2019 roku (w przypadku węzła Pieczewo dwa miesiące później). Wartość inwestycji to ok. 1 mld zł. Wykonawca inwestycji, Budimex, deklaruje udostępnienie kierowcom jeszcze w tym roku blisko 11 km tej trasy pomiędzy węzłami Olsztyn Wschód i Olsztyn Jaroty.
Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Olsztyn