Pierwszy z trzech odcinków w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy, pomiędzy węzłami Puławska i Przyczółkowa, ma 4,6 km długości. Połowę tego odcinka stanowi tunel drogowy przechodzący również pod linią metra. Objętość wykopów to pół miliona metrów sześciennych (wykonano już 28%). Na zrealizowanie płyty górnej tunelu zużytych zostanie 29 tys. m3 betonu i 6 tys. ton stali. Ściany szczelinowe tunelu mają mieć powierzchnię 116 tys. m2.
Wykonawca wskazuje również, że oprócz tunelu do wykonania jest jeszcze dwanaście obiektów mostowych, a obecnie zabetonowano ponad połowę podpór. W trakcie przebudowy są kolidujące z przyszłą trasą podziemne linie: gazowe (usunięto 95% kolizji), ciepłownicze (75%), wodociągowe (35%) oraz sanitarne i deszczowe (45%). Usuwane są także kolizje z instalacjami energetycznymi i teletechnicznymi (55%).
Prace na budowie tunelowego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy będą prowadzone również w okresie zimowym, z wyłączeniem krótkiej przerwy świątecznej od 21 grudnia do 6 stycznia.
Wykonawcą odcinka A Południowej Obwodnicy Warszawy jest włoska firma Astaldi. Wartość kontraktu to 1 222 236 392,51 PLN brutto.
Uwaga kierowcy!
Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Warszawa
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan