REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Grupa Budimex na Targach TRAKO 2023

Grupa Budimex pokaże na Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO w Gdańsku najnowsze pojazdy do szybkiej modernizacji linii kolejowych. Na torach wystawowych będzie również strefa dla gości. Targi TRAKO odbędą się w dniach 19-22 września w Gdańsku.

Zdjęcie: Budimex SA, www.media.budimex.pl

Budimex będzie również partnerem gali TRAKO. Budimex pierwszy raz będzie obecny w takim zakresie na największych w Europie Środkowej targach kolejowych.

Podbijarka

Będzie to Unimat 09-4×8/4s Dynamic – najnowsza podbijarka uniwersalna, która została oficjalnie przekazana Budimeksowi podczas Międzynarodowych Targów TRAKO 2021 w Gdańsku. To dwupokładowa, 10-osiowa maszyna o wydajności znacznie wyższej niż starsze egzemplarze – ok. 1,2 km podbitego toru na godzinę, przy jednoczesnym płynnym przejściu z toru w rozjazd. Jednoczesne stabilizowanie toru (funkcja DGS) umożliwia rezygnację ze sprowadzania dodatkowej maszyny, a także przywrócenie ruchu po podbiciu toru z prędkością rozkładową bez wprowadzania miejscowych czasowych ograniczeń prędkości.

Profilarka

Kolejnym urządzeniem, które pokaże polski generalny wykonawca to profilarka tłucznia USP 2010 SWS. Profilarki to samojezdne maszyny zajmujące się ‎przemieszczaniem podsypki tłuczniowej. Regulują jej ilość w miejscach, w których występuje jej ‎nadmiar, przesuwając ją w miejsca, gdzie brakuje tłucznia. Wykorzystują zespoły robocze (pługi ‎robocze, urządzenia zbierające z obrotową szczotką, przenośniki taśmowe, zasobniki tłucznia i zsypy podsypki) do kształtowania i profilowania pryzmy podtorza.‎

Budimex posiada trzy podbijarki torowe firmy Plasser & Theurer: CSM 09-32 Duomatic z roku 2018 oraz dwa ‎Unimaty: 09-4×4/4s Dynamic wyprodukowane w 2018 i w 2019 roku. Oprócz tego firma ma dwie profilarki toru oraz jeden stabilizator ‎toru. Na stanie spółki jest także jedna lokomotywa oraz kilkadziesiąt wagonów samowyładowczych ‎do przewozu tłucznia oraz wagony platformy, a także mniejszy sprzęt, w tym nowoczesne wózki ‎geodezyjne. Budimex Kolejnictwo dysponuje także pociągiem sieciowym oraz pojazdami ‎dwudrogowymi i platformami do wyciągania sieci. ‎

– Budimex dysponuje już ponad 80 jednostkami taboru i maszyn torowych. Jest to skala pozwalająca nam na samodzielną obsługę kontraktów realizowanych w Polsce i za granica. ‎Budimex stara się realizować wszystkie prace z wykorzystaniem własnego sprzętu. W ‎przyszłości, jeśli uda się wygrać kontrakty kolejowe za granicą, zakupiony sprzęt będzie używany ‎także poza Polską – mówi Maciej Olek, uczestnik tegorocznych targów TRAKO i Członek Zarządu – Dyrektor Budownictwa Kolejowego i Energetycznego Budimex.

Ludzie

Na targach TRAKO Budimex będzie reprezentowany przez m.in. Dyrektora Dywizji Budownictwa Kolejowego Dariusza Baca, przedstawiciela Rail BX – Roberta Nowackiego i Dyrektora Oddziału Czeskiego Rafała Zachutę. Budimex jest obecnie w pierwszej dwójce największych generalnych wykonawców prac budowlanych na sieci kolejowej w Polsce. Największym kontraktem realizowanym przez Budimex jest stacja Warszawa Zachodnia o wartości 1,9 mld zł netto. We wrześniu Budimex został wybrany jedną z firm tworzących polsko-włosko-francuskie konsorcjum, które zbuduje 230 km nowej linii Rail Baltica na Łotwie.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA