REKLAMA
Budownictwo Wiadomości
2 Minuty czytania

Ruszyła budowa tramwaju na warszawskie Stegny

Już w 2024 r. będzie gotowa kolejna trasa tramwajowa w Warszawie, a mieszkańcy dojadą ze Stegien do centrum w 20 min. 6 października ruszyły pierwsze prace na ulicy św. Bonifacego. Kierowców, pieszych i pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego czekają zmiany w organizacji ruchu.

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl

Odnoga na Stegny

Tylko 20 minut będzie trwał przejazd tramwajem ze Stegien do centrum. Nowo zbudowane tory na ulicy św. Bonifacego połączą się z powstającą trasą tramwaju do Wilanowa. Długość trasy to około 800 metrów, a jej zwieńczeniem będzie pętla tramwajowo-autobusowa. Stanowiska dla autobusów będą usytuowane tuż obok peronów tramwajowych, a torowisko znajdzie się pomiędzy jezdniami ulicy św. Bonifacego. Pierwszy tramwaj przejedzie po nim pod koniec 2024 roku. Wraz z budową torów powstanie również droga dla rowerów.

Zielony tramwaj na Stegny

Tory tramwajowe na ulicy św. Bonifacego będą przykryte zielonym rozchodnikiem. To roślina, która wycisza tramwaje, magazynuje wodę i jest estetyczna. Rozchodnikiem pokryte są już 33 km torowisk w stolicy.

Po jednym pasie na św. Bonifacego

6 października tramwajarze zajęli północną część jezdni ulicy św. Bonifacego, od ulicy Jana III Sobieskiego do wjazdu na pętlę autobusową. Ruch będzie się odbywał na pozostałej części drogi, pasami o szerokości 3,25 metra – po jednym w każdą stronę.

Przy samym skrzyżowaniu z ulicą Jana III Sobieskiego układ pasów się nie zmieni. Natomiast dalej, już od skrzyżowania z ulicą Soczi, pasy będą zwężone. U zbiegu z ulicami Kaukaską i Sardyńską kierowcy skręcą we wszystkich relacjach. Wyjazd z ulicy Maltańskiej możliwy będzie wyłącznie w stronę Jana III Sobieskiego, a z Kaspijskiej w kierunku alei Sikorskiego.

Piesi trochę inaczej

Rozpoczęcie prac na ulicy św. Bonifacego oznacza zmiany dla pieszych. Zamknięte zostaną przejścia w poprzek pętli autobusowej. Z kolei pomiędzy ulicami Maltańską a Sardyńską piesi przejdą wyłącznie po jednej stronie ulicy św. Bonifacego. Najpierw po stronie północnej, a następnie po południowej. Na pozostałym fragmencie będzie można przejść po obu stronach drogi, ale północny chodnik będzie nieco węższy niż dotychczas – będzie miał 2 metry szerokości. Tak będzie do lutego 2024 roku. Wcześniej, bo już za około miesiąc, wykonawca inwestycji zapowiada wprowadzenie zmian w organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic św. Bonifacego i Jana III Sobieskiego.

Wzdłuż torów i na pętli posadzonych zostanie 40 nowych drzew. W momencie zasadzenia będą miały co najmniej 5 metrów wysokości i obwód 25 cm. Przy nowej trasie pojawi się też 1188 krzewów oraz 355 bylin i cebul kwiatowych.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA