Budimex jest liderem konsorcjum z udziałem 50 proc., a jego skład uzupełniają Gülermak Air Sanayi Inşaat ve Taahhüt (udział 25 proc.) oraz Gülermak (udział 25 proc.). Projekt dotyczy bezpośrednio modernizacji linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. Odcinek między Limanową a bocznicą Klęczany to najdłuższy i najdroższy odcinek modernizacji linii 104, istotnej dla połączenia planowanej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko z Zakopanem i Nowym Sączem. Prace ruszają wraz momentem podpisania umowy.
- W przypadku LK nr 104 na odcinku D Limanowa – bocznica Klęczany mamy do czynienia ze zdecydowanie najdłuższym odcinkiem i wielkoskalowym projektem. Biorąc pod uwagę jego wartość, to niewątpliwie, obok Warszawy Zachodniej, jeden z najważniejszych projektów kolejowych ostatnich lat. Fakt, że bierzemy czynny udział w realizacji obu kluczowych projektów to potwierdzenie naszego know-how i biegłości w prowadzeniu nawet bardzo złożonych i pełnych wyzwań inwestycji kolejowych – mówi Artur Popko, Prezes Budimex SA.
Realizowany przez konsorcjum odcinek jest szczególnie trudny ze względu na budowę tuneli (2 tunele o łącznej długości 7,5 kilometra) i dużej liczby obiektów mostowych i wiaduktów (22 obiekty).
– To kolejny historyczny kontrakt, który dodajemy do naszego portfolio. To także ogromne wyzwanie. Do zbudowania mamy dwa tunele w niezwykle wymagających warunkach geologicznych „fliszu karpackiego”, w bardzo krótkim terminie. Jesteśmy ekspertami od trudnych wyzwań, ponieważ od lat realizujemy najbardziej skomplikowane projekty w Polsce i zagranicą. Nasz zespół to wysoko wykwalifikowani profesjonaliści, którzy zbudowali setki kilometrów infrastruktury podziemnej na całym świecie. Jestem przekonany, że nasze doświadczenie i zaangażowanie pozwolą nam sprostać tym wyzwaniom i osiągnąć sukces – mówi Bülent Özdemir, Prezes Gülermak, Region Zachód.