Umowa
Zadanie zrealizowało konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud z którym umowa opiewała na 67,4 mln zł. Celem zadania była modernizacja odcinka z poprawą stanu nawierzchni co przełoży się na płynność ruchu i komfort użytkowników drogi.
Zakres prac
Przebudowa DK91 na odc. Terespol – Stolno (z wyłączeniem mostu na Wiśle) zostało podzielone na dwa odcinki:
- pierwszy od km 141 + 100 do mostu przez Wisłę (km 143+450) o długości około 2,35 km,
- drugi – od mostu (km 144+530) do km 148+600,00 o długości około 4,07 km.
Zadanie obejmowało przebudowę skrzyżowań, wykonanie ronda (skrzyżowanie z ul. Nad Groblą w Chełmnie), poszerzenie i wzmocnienie drogi krajowej oraz wykonanie ciągów pieszych i rowerowych. Pojawił się dodatkowy pas ruchu do wyprzedzania (2+1) oraz nowe zatoki autobusowe i zjazdy. Przebudowane zostały również zatoki do kontroli i ważenia pojazdów oraz istniejące sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach.
Roboty prowadzone były od skrzyżowania z ulicą Chełmińską w Świeciu (gdzie w 2020 r. zakończyła się budowa estakady w Przechowie) do okolic skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 550. Z zakresu prac wyłączony był most przez Wisłę, który remontowany jest (bez utrudnień w ruchu) w ramach osobnego zadania.
Przebieg prac
Prace w terenie zaczęły się od oczyszczenia i zabezpieczenia terenu oraz niezbędnych rozbiórek. Z uwagi na konieczność rozwiązania problemów dotyczących złożonych warunków gruntowych, wymagane było wprowadzenie zmian w pierwotnie przyjętych rozwiązaniach technologicznych. Dodatkowym utrudnieniem była konieczność prowadzenia robót pod ruchem ze względu na obecny układ drogowy i znaczną odległość alternatywnych przepraw przez Wisłę. Te okoliczności determinowały wprowadzenie czasowej organizacji ruchu i charakter utrudnień na budowie. Obecnie trwają ostatnie roboty porządkowe, które mogą powodować niewielkie utrudnienia. Prace te znajdą swój finał z końcem kwietnia, a pozostałe poza pasem, obejmujące głównie przepusty i odwodnienie w maju br.