Modernizacja
Zadaniem wykonawców będzie przygotowanie całościowego projektu rozbudowy obu odcinków drogi. W ramach tych prac powstaną Studia techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, po ich przygotowaniu zostaną złożone wnioski o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla każdego z odcinków. Następnie zostaną przygotowane Koncepcje programowa uszczegóławiające założenia inwestycji oraz projekty budowlane. Dzięki temu będzie można przygotować wnioski o wydanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowych. Wykonawcy na przeprowadzenie tych prac i uzyskanie ZRID będą mieli w przypadku każdego z odcinków 89 miesięcy.
Celem modernizacji trasy jest poprawa jej parametrów technicznych i zwiększenie bezpieczeństwa kierowców i pieszych. Droga zostanie dostosowana do obciążeń 11,5 t/oś. GDDKiA będzie też analizować potrzebę budowy na niektórych odcinkach dodatkowych pasów ruchu.
Białka – Skomielna Biała
Na tym 19,1 km odcinku GDDKiA chce przebudować największą liczbę obiektów – siedem mostów i 37 przepustów. Najstarszy most na tej trasie pochodzi z 1930 roku i jest w Osielcu na Skawie. Zmiany obejmą tez ok. 40 skrzyżowań. Codziennie tą trasą porusza się prawie 8 tysięcy pojazdów. Oferty można składać do 5 czerwca.
Limanowa – Chełmiec
Na tym odcinku, zgodnie z wynikami Generalnego Pomiaru Ruchu, jeździ najmniej samochodów, niespełna 7 tysięcy na dobę. Długość trasy to 18,8 km, zmiany obejmą w szczególności 53 przepusty i ok. 20 skrzyżowań. Drogowcy planują też budowę jednego mostu w miejsce dotychczasowego przepustu z 1970 roku w Siekierczynie. Oferty można składać do 4 czerwca.
Czwarty odcinek
23 kwietnia br. krakowski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na rozbudowę odcinka DK28 między Kasiną Wielką a Limanową. Oferty można skłądać do 28 maja. W najbliższym czasie GDDKiA planuje też ogłosić przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej dla czwartego odcinka, między Wadowicami a Suchą Beskidzką.
Współpraca z Województwem Małopolskim
Zakres możliwej modernizacji odcinka DK28 między Skomielną Białą a Kasiną Wielką to część przygotowywanego przez Województwo Małopolskie opracowania studium komunikacyjnego Mszany Dolnej. Na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy GDDKiA a samorządem region prowadzi kompleksową analizę uwarunkowań komunikacyjnych Mszany Dolnej i jej okolic.