REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Prace przy budowie kładki pieszo-rowerowej w Modlnicy

W nocy z 23 na 24 maja wykonawca zamontował przęsło kładki pieszo-rowerowej w Modlnicy nad drogą krajową nr 94. Te prace wymagały zamknięcia trasy na 40 minut. Poza tą kładką krakowski Oddział GDDKiA buduje też dwa inne tego typu obiekty, w Mogilanach i Głogoczowie.

Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/

Nocne prace

Przęsło kładki zostało przywiezione na teren budowy już miesiąc temu, gdzie czekało na montaż. Ten element waży 30,4 tony, ma 47 m długości i 3,2 m szerokości.

Żeby zamontować przęsło wykonawca musiał całkowicie zamknąć ruch między węzłami Modlniczka i Modlnica. Operację zaczęto 23 maja o godz. 23:00. Przęsło zostało ustawione na wcześniej wybudowanych podporach. Prace przebiegały sprawnie i o 23:40 można było ponownie otworzyć ten odcinek IV obwodnicy Krakowa dla samochodów.

Kładka dla pieszych i rowerzystów

Mieszkańcy gminy Wielka Wieś przechodzący między ul. Wiązową i Św. Wojciecha w Modlnicy korzystają dziś z dwóch przejść dla pieszych, umieszczonych na zjazdach łączących ul. Częstochowską z północną obwodnicą Krakowa. Pobliski fragment IV obwodnicy Krakowa między węzłami Modlnica i Modlniczka to droga krajowa nr 94. W przyszłości ta trasa stanie się częścią S52.

Zgodnie z przepisami na drogach ekspresowych i prowadzących do nich łącznicach nie może być przejść dla pieszych. S52 będzie się łączyła z ul. Częstochowską właśnie na węźle Modlnica. Na nowych łącznicach nie będą mogli poruszać się piesi. Dlatego też chcąc zachować możliwość przejścia pieszych i przejazdu rowerzystów drogowcy budują ok. 400 m na zachód od ul. Częstochowskiej kładkę.

Kładka będzie miała 70 m długości i 4 m szerokości. Planowany termin zakończenia budowy to listopad br.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA