Umowę na zaprojektowanie i budowę trasy podpisano 26 października 2021 r. Wykonawcą inwestycji, o wartości 78 291 626,59 zł, była spółka PORR. Obwodnica przebiega nowym śladem po południowej stronie Strykowa i poprzez ronda włącza się do istniejącej drogi krajowej nr 32.
Bezpieczeństwo i komfort
Podstawowym celem budowy obwodnicy Strykowa było wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości. Dzięki inwestycji nastąpi odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samej miejscowości. Inwestycja poprawi również komfort i bezpieczeństwo przejazdu, w szczególności pomiędzy Poznaniem, Grodziskiem Wielkopolskim oraz Wolsztynem. Droga ta stanowi również ważne połączenie pomiędzy Poznaniem a Zieloną Górą.
Dofinansowanie
Realizacja obwodnicy Strykowa była jednym z elementów projektu dofinansowanego z Krajowego Planu Odbudowy o wartości 2 mld zł wydatków kwalifikowanych. W ramach tego projektu dofinansowane zostaną obwodnice o łącznej długości 90 km w ciągu dróg krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Oprócz funkcjonujących już obwodnic Smolajn, Brzezia, Nowego Sączą i Chełmca, Grzymiszewa, Ostrowca Świętokrzyskiego i oddanej do ruchu obwodnicy Strykowa, realizowane są jeszcze trasy wyprowadzające ruch z Lipska, Wąchocka, Szczecinka, Gostynia, Pułtuska i Suchowoli.