Tymczasowy montaż progów zwalniających jest pokłosiem tragicznego wypadku, który spowodował kierowca samochodu osobowego. Z nieprzepisową prędkością wjechał na przejście dla pieszych a następnie w przystanek autobusowy „Zajezdnia Woronicza 01” – zabijając dwie osoby i raniąc wiele innych.
Trwa projektowanie docelowych zmian
Pomimo trwającego projektowania przebudowy skrzyżowania Woronicza i Spartańskiej, która poprawi bezpieczeństwo w tym miejscu, prezydent Rafał Trzaskowski zdecydował o doraźnej interwencji w postaci progów zwalniających.
Zlecone zadanie zostało już wykonane. Progi pojawiły się przy przejściu znajdującym się w pobliżu Spartańskiej oraz na drugim, przed przystankiem „Zajezdnia Woronicza 01”.
Docelowo oba przejścia będą znajdowały się bliżej skrzyżowania ze Spartańską, a bezpieczeństwo pieszych poprawi nowa sygnalizacja świetlna. Jezdnia będzie też węższa, uniemożliwiając wyprzedzanie na przejściu dla pieszych.
Projekt zmian jest już w ostatniej fazie przygotowania. Niedługo warszawski ZDM będzie mógł ogłosić przetarg na wykonanie prac w terenie.
Nie tylko światła
Równocześnie trwa postępowanie przetargowe na projekt drogi dla rowerów wzdłuż ul. Woronicza od Wołoskiej do Etiudy Rewolucyjnej. Trasa dla rowerzystów ma być wydzielona z istniejącej jezdni. Sprawi to, że będzie ona węższa niż dotychczas, co powinno zniechęcić kierowców do rozwijania dużych prędkości.
ZDM wdraża zalecenia audytu
Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Woronicza i Spartańskiej to zalecenie przeprowadzonego audytu bezpieczeństwa. W wyniku audytu przebudowano już 580 przejść, w tym na 150 powstała sygnalizacja. Dzięki temu do osygnalizowania pozostało ok. 50 przejść w 20 lokalizacjach. Jedną z nich jest właśnie ul. Woronicza.