REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Kończą się rozbudowa DK22 Królewo – granica województwa

Gdański Oddział GDDKiA poinformował, że większość prac na 10,5 km odcinku drogi krajowej nr 22 między Królewem a granicą województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego zostanie zakończona w br.

Zdjęcie: GDDKiA O/Gdańsk, www.gov.pl/web/gddkia-gdansk/

Pełna przejezdność

Do końca br. drogowcy zapewnią pełną przejezdność na trasie od Malborka do Starego Pola. Na tym odcinku ruch odbywa się bez utrudnień. Aktualnie pozostały do zakończenia roboty brukarskie, humusowanie i umacnianie rowów. Jeszcze we wrześniu br. wykonana zostanie warstwa ścieralna oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, takie jak montaż barier ochronnych i malowanie oznakowania poziomego.

Za Starym Polem na odcinku w nowym śladzie zakończono wykonywanie prac drogowych. W pierwszej połowie września br. planowane jest puszczenie ruchu. Stara konstrukcja drogi będzie sfrezowana i w tym miejscu wykonane zostaną nasadzenia drzew.

Zachowaj czujność w Starym Polu

W trakcie prowadzenia robót w Starym Polu nastąpiła kolizja z nieprzewidzianymi sieciami podziemnymi, przez co pewien zakres prac będzie wykonany na wiosnę 2025 r.

Stopień zaawansowania robót przekroczył 65 proc.

O kontrakcie

Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz wzmocnienie nawierzchni z dostosowaniem do nośności 11,5 t/oś. Rozbudowa obejmuje ok. 10,5 km drogi krajowej od Malborka do granicy województwa pomorskiego z warmińsko-mazurskim, z wyłączeniem wcześniej przebudowanego skrzyżowania w Królewie Malborskim.

Na trasie zostaną przebudowane skrzyżowania, skorygowane będą łuki poziome i spadki poprzeczne. Przebudowany zostanie również system odwodnienia i zbiorników retencyjnych oraz przepusty pod DK22.

Na całej długości odcinka powstanie ścieżka pieszo-rowerowa wraz z miejscem postoju oraz kanał technologiczny. Prace budowlane przewidują również przebudowę kolidującej z inwestycją infrastruktury technicznej.

Przebudowa DK22 w woj. pomorskim

Prace przy przebudowie odcinka Królewo Malborskie – granica woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego to element większego programu wzmocnienia DK22 do nośności 11,5 t/oś. W województwie pomorskim obejmuje następujące odcinki:

  • Chojnice – Czersk o dł. 22,5 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
  • Czarlin – Knybawa o dł. 4 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
  • Knybawa – Gnojewo o dł. 5,6 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
  • Zblewo – Sucumin o dł. 6 km: trwają prace budowlane, koniec w I kw. 2026 r.

Ponadto na kilku odcinkach przygotowywana jest dokumentacja projektowa:

  • Czersk – Czarna Woda o dł. 10,3 km: przetarg w systemie P&B planowany w IV kw. 2024 r.
  • Czarna Woda – Zblewo o dł. 17,8 km: trwa opracowanie projektu budowlanego i uzyskiwanie decyzji środowiskowej, III/IV kw. 2024 r.
  • rozbudowa skrzyżowania w Gnojewie wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego na odcinku Gnojewo – Cisty: przetarg w systemie P&B planowany jeszcze w III kw. 2024 r.
  • Malbork – Królewo o dł. 3,5 km: GDDKiA odwołała się od wydanej decyzji środowiskowej.

W ciągu DK22 GDDKiA przewidziała również realizację dwóch obwodnic:

  • Człuchowa: wybrano wariant, przetarg P&B w IV kw. 2026 r.
  • Starogardu Gdańskiego: weryfikacja dokumentacji projektowej, przetarg P&B w IV kw. 2024 r.

Te inwestycje są realizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.

Łączne koszty rozbudowy DK22 wynoszą ok. 1 mld zł. Do tego należy dodać szacowane na 1,15 mld zł koszt obu obwodnic. Razem będzie to 2,15 mld zł.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA