Całkowity koszt inwestycji to blisko 377 mln zł. Projekt został dofinansowany z funduszy europejskich w ramach programu CEF2 na lata 2021-2027 kwotą 175 mln zł.
Dynamiczny wzrost liczby operacji lotniczych oraz obsłużonych pasażerów w Porcie Lotniczym Wrocław spowodował, że aktualna infrastruktura lotnicza zaczęła zbliżać się do swojego maksimum. Obecnie wykorzystywany terminal został zaprojektowany z założeniem obsługi niespełna 4 milionów pasażerów. Jeżeli dynamika wzrostu utrzyma się do końca roku, liczba ta osiągnie niemal 4,5 mln podróżnych. To samo dotyczy infrastruktury lotniskowej, w obecnej formie nie gwarantuje ona możliwości dalszych wysokich wzrostów. Dlatego chcąc zapewnić szansę na dalszy rozwój, podjęta została decyzja o rozpoczęciu programu inwestycyjnego, którego pierwszym krokiem jest rozbudowa części operacyjnej wrocławskiego lotniska.
Prace budowlane powinny rozpocząć się jeszcze w październiku 2024 roku, a koniec zaplanowany jest na grudzień 2026 roku. Jest to największą w historii wrocławskiego lotniska inwestycja. Nawet budowa obecnie używanego terminalu nie była tak kosztochłonna oraz czasochłonna. Zarówno zespół projektowy i jak i wykonawcy prac, dzięki szczegółowemu planowaniu i dużemu doświadczeniu w realizacji podobnych inwestycji będą minimalizować wpływ inwestycji na bieżące funkcjonowanie lotniska. Zakres prac jest jednak bardzo obszerny. Dlatego, żeby zapewnić jak najwyższy poziom bezpieczeństwa operacji lotniczych realizowanych w Porcie Lotniczym Wrocław oraz sprawnie przeprowadzić inwestycję podjęto decyzję, że w terminie od 26 października 2024 r. do 4 grudnia 2025 r. wstrzymane zostaną operacje lotnicze na wrocławskim lotnisku. Wynika to z konieczności włączenia nowo budowanej drogi szybkiego zjazdu do drogi startowej, jak również trzech innych prostopadłych dróg kołowania łączących się z drogą startową.