Tymczasowa przeprawa w Głuchołazach
Gdy tylko sytuacja powodziowa na to pozwoliła, GDDKiA wspólnie z wykonawcą (Himmel i Papesch Opole, wykonawca przebudowy DK40 w Głuchołazach wraz z nowym mostem) rozpoczęli oczyszczanie dojazdu do miejsca, gdzie jeszcze kilka dni wcześniej stał most tymczasowy i konstrukcja nowego obiektu.
7 października 2024 r. żołnierze z 2. Pułku Inżynieryjnego z Inowrocławia przystąpili do skręcania konstrukcji mostu tymczasowego DMS-65 wypożyczonego z Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych przez GDDKiA. 11 października 2024 r., posadowili dwie konstrukcje mostu na przyczółkach przygotowanych przez wykonawcę inwestycji. Po wypełnieniu pomostów płytami jezdnymi pozostało jeszcze wykonać dojazdy do mostu tymczasowego. Aktualnie wykonawca kontynuuje te prace oraz odtwarza chodniki w ciągu drogi krajowej nr 40.
Most DMS-65 w Głuchołazach
Stalowa konstrukcja mostu DMS-65 wykorzystywana jest do budowy objazdów lub przepraw tymczasowych, związanych z usuwaniem m.in. skutków klęsk żywiołowych. Nad Białą Głuchołaską zostały zamontowane dwa niezależne mosty dla każdego z kierunków o długości 36 m i wadze 48 t każdy.