Obecnie prowadzone są prace geologiczne celem wykonania dokumentacji geologiczno-inżynierskiej, niezbędnej do określenia warunków posadowienia obiektów budowlanych. Dopiero po wykonaniu tej dokumentacji, poznański oddział GDDKiA będzie mógł w połowie 2025 r. ogłosić przetarg na realizację obwodnicy Kalisza w systemie „Projektu i buduj”.
RDOŚ w Poznaniu zatwierdził przebieg obwodnicy w wariancie W5, który wcześniej uzyskał w analizie wielokryterialnej, w oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne, najwyższą liczbę punktów.
O inwestycji
Droga krajowa nr 25 na odcinku Kokanin – Biskupice Ołoboczne zostanie rozbudowana i dostosowana do parametrów drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju dwujezdniowym. Wszystkie skrzyżowania z trasa główną zostaną zaprojektowane i wykonane jako dwupoziomowe (węzły drogowe).
W ramach inwestycji powstaną m.in.:
- wiadukty drogowe,
- mosty i przejścia dla zwierząt,
- ekrany akustyczne,
- kanały technologiczne,
- Obwód Drogowy.
Przyszły wykonawca usunie kolizje z istniejącą infrastrukturą techniczną terenu (z siecią elektroenergetyczną, siecią wodociągową i kanalizacyjną, z siecią gazową wysokiego ciśnienia oraz infrastrukturą kolejową) oraz wykona niezbędne prace rozbiórkowe.