Most w Sulejowie położony jest na jednym z najbardziej zatłoczonych odcinków drogi krajowej nr 12 między wschodnią i zachodnią granicą kraju. W jego sąsiedztwie jest skrzyżowanie z drogą krajową nr 74, a okoliczna zabudowa będzie utrudniała zorganizowanie przeprawy czasowej oraz prowadzenie prac.
Jednym z najistotniejszych problemów i zadań, jakie zostanie postawione przed przyszłym projektantem, będzie opracowanie czasowej organizacji ruchu. W szczególności będzie musiała uwzględniać potrzeby przewoźników i szeroko rozumianego transportu ciężkiego.
Zakres prac do wykonania
Konieczne będzie rozebranie istniejącego ustroju nośnego, dokładne przebadanie stanu podpór i w razie potrzeby wykonanie napraw ewentualnie ich rozbudowy. Następnie trzeba będzie odbudować cały ustrój nośny wraz z wyposażeniem (chodnikami, nawierzchnią, oświetleniem, dylatacjami, barierami itp.), oraz dodatkowo wykonać kanał technologiczny.
Konieczne będzie wybudowanie w sąsiedztwie remontowanego obiektu mostu tymczasowego, po którym będzie się odbywał ruch lokalny pojazdów o masie do 24 ton (w tym autobusy). Chodzi o zapewnienie mieszkańcom Sulejowa dojazdów do: pracy, szkół i na uczelnie do pobliskiego Piotrkowa Trybunalskiego.
GDDKiA przewiduje, że przygotowania i prace projektowe, powinny zakończyć się do połowy 2027 r. Prace przy remoncie zostaną zrealizowane w 2028 r.