André Lefèbvre, główny inżynier Citroëna, zastosował w DS wiele rozwiązań hydraulicznych, jak zawieszenie hydropneumatyczne, wysokociśnieniowy hydrauliczny układ hamulcowy, hydraulicznie sterowane sprzęgło oraz hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego. Kierowca mógł regulować prześwit w zakresie 16–28 cm.
DS 7
Na kanwie tej historii inżynierowie z DS Automobiles stworzyli model DS 7 E-Tense La Première 360 4×4. Za szczegóły projektu tej wyjątkowej wersji odpowiada dział DS Performance, który ma w swoim dorobku dwa tytuły mistrzowskie na torach Formuły E. Dzięki uprzejmości firmy Stellantis nasza redakcja mogła przetestować ten model.
Wyróżnia się osiągami, które zapewnia układ napędowy składający się z silnika spalinowego o mocy 200 KM oraz dwóch silników elektrycznych o mocy 110 i 113 KM, odpowiednio na przedniej i tylnej osi, oraz masa pojazdu zredukowana do 1885 kg.
Silniki elektryczne zasilane z akumulatora o pojemności 14,2 kWh umożliwiają jazdę w trybie zeroemisyjnym z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Zapewniają zasięg do 62 km w trybie miejskim (WLTP) i 57 km w trybie mieszanym (WLTP). W trybie całkowicie elektrycznym samochód może rozwijać maksymalną prędkość 190 km/h. Zgodnie z danymi homologacyjnymi emisja CO2 wynosi 40 g/km, a zużycie paliwa 1,8 l/100 km. DS 7 E-Tense 360 4×4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 s, a pokonanie kilometrowego odcinka ze startu zatrzymanego zajmuje 25,4 s.
La Première
Limitowana seria La Première oferowana była w dwóch wersjach kolorystycznych wykończenia wnętrza: Opéra Basalt Black lub Opéra Pearl Grey. Wyjątkowy styl wnętrza podkreśla skóra nappa, która poza tapicerką foteli z motywem bransolety od zegarka została również wykorzystana do wykończenia deski rozdzielczej, paneli drzwiowych i konsoli środkowej.
Wszystkie funkcje dostępne w DS 7 są oferowane w standardzie: innowacyjny system zawieszenia DS Active Scan Suspension, system półautonomicznej jazdy poziomu drugiego DS Drive Assist, system informacyjno-rozrywkowy DS Iris System, system audio Focal Electra, reflektory DS Pixel LED Vision 3.0, zapewniający kierowcy optymalną widoczność w nocy system DS Night Vision, wykrywający spadek poziomu koncentracji kierowcy system DS Driver Attention Monitoring, naprowadzany kamerą i radarem system Active Safety Brake, przednie i tylne czujniki parkowania z kamerą 360°, podgrzewane i wentylowane przednie fotele z funkcją masażu, rozszerzona, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z panelem sterującym dla tylnych siedzeń i filtrem antyalergenowym, podgrzewana przednia szyba, otwierany dach panoramiczny, laminowane, akustyczne szyby boczne, alarm z blokadą drzwi i elektrycznym zabezpieczeniem przed dziećmi.
Podsumowanie
Zalety:
- ponadprzeciętny komfort podróży, wyciszenie,
- oryginalna stylistyka,
- jakość wykończenia wnętrza,
- bogate wyposażenie,
- noktowizor,
- dynamika jazdy,
- napęd hybrydowy.
Wady:
- cena
- spalanie.