REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Dodatkowe drogi w Krzyszkowicach – pięć ofert w przetargu

Pięć firm złożyło oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę dodatkowych jezdni w Krzyszkowicach wzdłuż drogi krajowej nr 7 (DK7), popularnej zakopianki. Inwestycja obejmuje budowę blisko 600 m nowych dróg oraz poszerzenie ponad 400 m istniejących odcinków. Celem przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa i komfortu lokalnych kierowców przy włączaniu się do ruchu.

Budowa węzła w Krzyszkowicach – dodatkowe drogi wzdłuż zakopianki
Trwa budowa węzła w Krzyszkowicach, fot. GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/
Spis treści

Oferty złożone w przetargu

Postępowanie, ogłoszone 19 sierpnia br., spotkało się z zainteresowaniem pięciu wykonawców. Rozpiętość ofert wyniosła od 13,7 do niemal 19 mln zł. Złożone propozycje przedstawiają się następująco:

  • Nowak-Mosty – 13 700 000,00 zł,
  • Zibud – 14 972 559,99 zł,
  • Strabag Infrastruktura Południe – 15 849 780,00 zł,
  • Przedsiębiorstwo Drogowe „KONTRAKT” – 18 425 000,00 zł,
  • Eurovia Polska – 18 985 384,38 zł.

Zamawiający przeanalizuje oferty i wybierze wykonawcę, który przygotuje projekt, uzyska niezbędne decyzje administracyjne i zrealizuje inwestycję.

Zakopianka – trasa lokalna i tranzytowa

Zakopianka kojarzona jest przede wszystkim z ruchem tranzytowym – turystami zmierzającymi w Tatry czy transportem ciężarowym. Należy jednak pamiętać, że pełni ona również ważną funkcję w lokalnym układzie komunikacyjnym. Małopolska, o dużej gęstości zaludnienia (226 osób/km² – drugie miejsce w kraju), generuje intensywny ruch, a włączanie się do drogi ekspresowej wiąże się z ryzykiem kolizji.

Według danych Generalnego Pomiaru Ruchu w latach 2020–2021 odcinkiem Głogoczów – Jawornik przejeżdżało średnio ponad 39 tys. pojazdów na dobę. Wysokie natężenie ruchu potwierdzają także rekordy liczby przejazdów w tunelu pod Luboniem Małym. Trwa kolejna edycja GPR, której wstępne wyniki zostaną opublikowane w połowie przyszłego roku.

Zakres i harmonogram inwestycji

Budowa dodatkowych dróg w Krzyszkowicach ma na celu usprawnienie połączenia dróg lokalnych z powstającym węzłem. Kluczowym elementem węzła będzie tunel pod zakopianką, którego ukończenie planowane jest do końca 2025 r. Obiekt zapewni bezpieczny przejazd samochodów i pieszych pomiędzy obiema częściami miejscowości, a jednocześnie umożliwi likwidację sześciu niebezpiecznych zjazdów z DK7.

W ramach zadania przewidziano również budowę trzech mostów – jednego na Krzyszkowiance i dwóch na Młynówce. Realizacja inwestycji potrwa niespełna trzy lata od podpisania umowy.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.