Zakres inwestycji na DK22
Roboty wykonała firma MTM z Gdyni. Stara nawierzchnia betonowa została zastąpiona bitumiczną, dostosowaną do obciążenia 11,5 t na oś. Przebudowano skrzyżowania, zatoki autobusowe i chodniki, a na całym odcinku powstała ścieżka pieszo-rowerowa. Przejścia dla pieszych oraz przejazdy pieszo-rowerowe wyposażono w dedykowane oświetlenie.
W ramach zadania wybudowano również ekrany akustyczne, kanalizację deszczową, kanał technologiczny oraz oświetlenie drogowe. Zakres prac objął wszystkie kluczowe elementy infrastruktury, zapewniając kompleksową przebudowę DK22.
Wpływ przebudowy DK22 na bezpieczeństwo i komfort
Modernizacja zwiększyła przepustowość układu drogowego oraz bezpieczeństwo użytkowników dzięki wyraźnemu rozdzieleniu ruchu kołowego, pieszego i rowerowego. Mieszkańcy odczują także zmniejszenie hałasu i drgań oraz redukcję zanieczyszczeń emitowanych przez transport.
Parametry techniczne przebudowy DK22
- długość odcinka: 5,9 km,
- klasa techniczna: GP (droga główna ruchu przyspieszonego),
- układ jezdni: 1×2 pasy ruchu,
- szerokość pasa ruchu: 3,5 m,
- szerokość poboczy utwardzonych poza terenem zabudowanym: 1 m,
- minimalna skrajnia pionowa: 4,7 m.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
