W Warsztatach uczestniczyło ponad 120 delegatów z 25 krajów. Tak szeroka grupa, reprezentująca różne praktyki i doświadczenia, zapewniła zróżnicowane perspektywy i możliwość szerokiej dyskusji na podnoszone tematy.
Obrady otworzyli przedstawiciele Komitetów Organizacyjnego i Programowego Warsztatów:
- Allan Herse, przewodniczący ISM,
- prof. Antonio Gens, honorowy przewodniczący Komitetu Programowego, prezydent hiszpańskiego Międzynarodowego Stowarzyszenia Mechaniki Gruntów i Inżynierii Geotechnicznej ISSMGE, Uniwersytet Techniczny Katalonii,
- David Pérez i Björn Ischebeck, reprezentujący Komitet Organizacyjny jako grupa Ischebeck TITAN, gospodarz tej edycji Warsztatów.
Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z ponad 35 prezentacjami technicznymi, przedstawionymi przez najlepszych specjalistów z różnych środowisk i regionów. Szczególnie oczekiwany był 12. wykład Lizziego, wygłoszony w tym roku przez wybitnego, wielokrotnie nagradzanego geotechnika Toma Richardsa: You’ve Lost that Sinking Feeling: Nicholson Looks Back at Mandalay Bay Project, prezentujący wyzwania geotechniczne związane z ekstremalnym przypadkiem osiadań fundamentów.
Wielkim wydarzeniem była także ceremonia wręczenia prestiżowego 10. stypendium LIzziego, nagrody dla młodych naukowców, którą otrzymał Álvaro Villarino Redondo za badania Hollow Precast Driven Pile Extended by a Micropile. Wyróżnienie to stanowi uznanie dla innowacyjnych badań oraz wkładu w rozwój fundamentowania.
W programie Warsztatów poza znakomitymi referatami technicznymi znalazły się również wykłady gości specjalnych:
- Cristian de Santos: Leveraging AI for the Integration of Field Data into Numerical Models;
- Rick Kalson i Alberto Fortún: Differing Site Condition Claims on Micropile Projects in the Americas and Europe;
- Pablo Ruiz-Terán: State of the Art of Micropiles Execution in Spain;
- John Wolosick: Proposed Modified Davisson Criteria to Evaluate the Ultimate and Safe Service Loads for Micropiles.
Ponadto dr Donald Bruce, legenda technologii mikropali i honorowy przewodniczący ISM, moderował fantastyczny panel dyskusyjny Micropiles in International Practice z udziałem ekspertów z całego świata, porównujących doświadczenia i wskazujących kolejne wyzwania dla technologii mikropali z perspektywy różnych regionów.
Nie zabrakło też inspirujących sesji tematycznych poruszających aktualnie gorące tematy w branży:
- From Local Practice to Global Consensus: Standards and Innovation in Micropile Design, Construction, and Testing;
- The Role of Micropiles in a More Sustainable Deep Foundations Industry.
Jednym z najbardziej wyczekiwanych punktów programu była rywalizacja o 5. Puchar Świata Mikropali, międzynarodowy konkurs na najciekawsze zastosowania mikropali, w którym zaprezentowano imponujące projekty z różnych kontynentów. Tytuł zwycięzcy, pokonując w bardzo wyrównanej walce cztery inne projekty wybrane w eliminacjach jako najlepsze z danych rejonów, zdobył efektowny projekt z Ameryki Środkowej i Południowej: Foundation of the General Manual José Arce Bridge Joining El Salvador and Guatemala, przedstawiony przez Tomása Murillo Péreza, InGeAp z Hiszpanii.
Jako przewodnicząca Komitetu Technicznego zauważam, że kluczem do sukcesu wydarzenia była także praca Komitetu Technicznego sprawującego pieczę nad poziomem merytorycznym i naukowym Warsztatów oraz Komitetu Organizacyjnego, który zadbał o doskonałą organizację i oprawę wydarzenia. Połączenie wysokiej jakości treści technicznych z serdeczną, sprzyjającą współpracy atmosferą w magicznej scenerii Walencji sprawiło, że to spotkanie na długo zapadnie w pamięć wszystkim uczestnikom.
Wraz z ISM już teraz zapraszamy na 17. edycję Warsztatów Mikropalowych, która odbędzie się w Meksyku w listopadzie 2027 r. Zapewniamy, że Warsztaty pozostaną wyjątkowym miejscem spotkań, inspiracji oraz innowacji w branży mikropali na całym świecie.
„Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne” oraz portal inżynieryjny NBI.com.pl patronowały medialnie konferencji.
Strona ISM Workshop 2025.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan