Sylweta
Jak podaje producent, „sylweta JAECOO 7 łączy w sobie luksus i elegancję z nowoczesnością, oddając filozofię From Classic, Beyond Classic. Pracując nad designem modelu, projektanci czerpali inspirację z natury, jak płynąca woda, piasek i skały. Przedni grill symbolizuje wodospad, oddając witalność, podczas gdy profil charakteryzuje się czystymi, prostymi liniami. Mocno zarysowany tył wyraża natomiast siłę i moc”.
Napęd i wymiary
Auto napędza turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 TGDI generujący 147 KM i 275 Nm momentu obrotowego, wyposażony w automatyczną skrzynię biegów z siedmioma przełożeniami. Czterocylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz systemem zmiennych faz rozrządu jest w całości wykonana ze stopu aluminium.
Długość całkowita JAECOO 7 wynosi 4500 mm, rozstaw osi 2672 mm, szerokość z lusterkami 1865 mm, wysokość całkowita 1680 mm, prześwit 200 mm, kąt natarcia 21°. Masa własna to 1724 kg. Pojemność bagażnika z rozłożonym oparciem 480 l. Pojemność zbiornika 57 l, średnie spalanie w trakcie testu
9,5 l/100 km. Przyśpieszenie samochodu od 0–100 km wynosi ok. 11 s, prędkość maksymalna 180 km/h.
Bezpieczeństwo
JAECOO 7 jest wyposażony w podwójne przednie poduszki powietrza, przednie boczne poduszki powietrza, poduszkę kolanową kierowcy, boczne kurtyny i poduszkę powietrzą między przednimi siedzeniami. Auto zapewnia ochronę dzięki solidnej konstrukcji nadwozia, wykonanej w ponad w 80% ze stali o wysokiej i ultrawysokiej wytrzymałości, oferując dzięki temu najwyższy poziom bezpieczeństwa i pewność prowadzenia w każdym terenie. Ponadto zamontowano w nim zestaw zaawansowanych systemów – od kontroli pasa ruchu, przez monitor martwego pola, po inteligentny tempomat adaptacyjny.

Napęd 4 × 4
Wersja off-road z inteligentnym systemem napędu na wszystkie koła zapewnia błyskawiczną reakcję na utratę trakcji i daje pewność, że samochód nie zawiedzie nie tylko na drodze, ale również poza nią.
Poza standardowymi trybami jazdy (Eco, Standard, Sport) wersja off-road ma specjalne tryby przeznaczone do jazdy w terenie: Piasek – jazda po drogach nieutwardzonych, Błoto – jazda po błotnistych drogach, Śnieg – jazda po śniegu, Off-road – jazda typowo terenowa.
Auto w trakcie testu zachowywało się poprawnie w trakcie jazdy w intensywnym deszczu i w leśnym terenie.
Gwarancja
JAECOO 7 jest objęte gwarancją fabryczną do siedmiu lat lub 150 tys. km. Dodatkowo przez ten okres importer zapewnia bezpłatną usługę Assistance. Wartość testowanego egzemplarza z rocznika 2025 wynosi bez promocji 157 tys. zł.
Zalety!
- wygląd i ilość miejsca w środku
- proste wnętrze z intuicyjną obsługą
- auto wyglądem z zewnątrz i wewnątrz pobudza do podróżowania z przygodami
- ogromny pionowy monitor na środku kokpitu, z rewelacyjną widocznością nawigacji i kamer 360°
- cena i to, co za nią otrzymujemy
- wygodne, ogrzewane i wentylowane siedzenia z przodu
- ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń
Mogło być lepiej!
- średnia dynamika silnika
- mały bagażnik jak na tę klasę
- jakość napędu na cztery koła wymaga dalszych długodystansowych testów
Wady?
- trudno ocenić trwałość i spadek wartości
- trudno ocenić awaryjność i poziom obsługi serwisu
Oprac. Redakcja na podstawie testu i materiałów producenta, zdjęcia: nbi med!a