Co ważne, zadanie zostanie zrealizowane z jak najmniejszą ingerencją w zieleń. Do wycięcia zaplanowano jedynie dwa drzewa, w zamian za które nasadzonych będzie osiem okazów. Jedno drzewo zostanie przesadzone.
To inwestycja zaplanowania i realizowana przede wszystkim z myślą o mieszkańcach Krakowa. Przeprawa będzie stanowić dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Przejazd rowerem z dzielnic południowych do centrum będzie krótszy niż obecnie, a mieszkańcy Starego Miasta będą mieli łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych terenów zielonych Podgórza, choćby Plant im. Floriana Nowackiego czy doliny rzeki Wilgi. Nie bez znaczenia jest też szansa na ożywienie brzegów Wisły i powtórzenie sukcesu oddanej w 2010 r. kładki ojca Bernatka. Równie istotny jest także fakt, że po realizacji tej inwestycji poprawi się stan infrastruktury komunalnej po obu stronach Wisły dzięki przebudowie sieci podziemnych.
Inwestycja jest realizowana przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł. To dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład – Programu Inwestycji Strategicznych.
Kontrakt na realizację robót budowlanych podpisali 5 października 2023 r. Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie, i Sebastian Nowak, prezes zarządu firmy Primost Południe Sp. z o.o. Wartość umowy wynosi 113,7 mln zł z terminem realizacji 26 miesięcy. Inwestycja znajduje się na obszarze obowiązywania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (MPZP) Bulwary Wisły i Ujście Wilgi, a także sporządzanego planu miejscowego Bulwary Wisły II.
Oprac. Redakcja na podstawie materiałów Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie