Uroczystość zaczęła się od podziękowań dla najważniejszych partnerów infraDAYS. Potem zaprezentowano projekt budowanej tuż obok hotelu kładki nad Wisłą, łączącej Ludwinów z magicznym Kazimierzem. Tę ważną dla Krakowa inwestycję realizuje jeden z partnerów infraDAYS, czyli spółka Primost Południe. Jednak najważniejszym momentem Gali Dinner było ogłoszenie wyników konkursu na najciekawsze projekty infrastrukturalne.
Kategoria drogi
Nagradzane projekty były podzielone na kategorie odpowiadające różnym rodzajom infrastruktury omawianym na infraDAYS. W kategorii drogi statuetkę otrzymał inwestor Trasy Łagiewnickiej – spółka Trasa Łagiewnicka SA w Krakowie – który zgłosił do konkursu infraLIDER tę kluczową dla mieszkańców Krakowa inwestycję. Doceniony został fakt, że przenikają się w niej różne rodzaje infrastruktury: drogowa, szynowa, mostowa i tunelowa. Wyróżnienie przyznano natomiast projektowi rozbudowy ul. Cieszyńskiej w Bielsku-Białej, zgłoszonemu przez firmę Eurovia SA.
Kategoria kolej
W kategorii kolej zwyciężyła modernizacja linii kolejowej E30 (odcinek Kraków Główny Towarowy – Rudzice) z dobudową torów linii aglomeracyjnej, zrealizowana przez firmę Strabag Sp. z o.o. Można powiedzieć, że była to ogromna przebudowa ścisłego centrum komunikacji kolejowej Krakowa. Wyróżnienie zdobył projekt badawczo-rozwojowy polegający na wykorzystaniu światłowodów w diagnostyce linii kolejowych dużych prędkości firmy SHM System Sp. z o.o.
Kategoria mosty
W kategorii mosty nagrodzono przeprawę mostową nad Wisłą w ciągu linii kolejowej E30 w Krakowie, zbudowaną przez Strabag Sp. z o.o. Ten most doceniony już został przez wiele gremiów mostowych i tu nie mogło być inaczej. Wyróżnienie przypadło modernizacji mostu na linii kolejowej nr 273 nad Odrą w Nietkowicach, zrealizowanej przez firmę Nowak-Mosty Sp. z o.o.
Kategoria tunel
W kategorii tunele najwyżej oceniono budowę tunelu pod Świną w Świnoujściu, a statuetkę odebrał generalny wykonawca tej inwestycji, firma PORR SA. Wyróżnień nie przyznano w tej kategorii.
Kategoria hydrotechnika
W kategorii hydrotechnika doceniono pierwszy etap budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, czyli przekop Mierzei Wiślanej, wykonany przez NDI SA. Natomiast wyróżniono dwa projekty: modernizację śluzy i sterowni na stopniu wodnym Januszkowice (zgłoszenie PORR SA jako wykonawcy) oraz budowę wrót przeciwpowodziowych w portach Płaszów i Kujawy (zgłoszenie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie RZGW w Krakowie).
Kategoria geotechnika
W kategorii geotechnika statuetkę otrzymała firma Ischebeck Titan Polska Sp. z o.o. za posadowienie fundamentów ścieżki w koronie drzew w Ciężkowicach, natomiast wyróżnione zostało kompleksowe zabezpieczenie przeciwosuwiskowe przy przebudowie drogi krajowej nr 8 w rejonie Barda (zgłoszenie Tergon Sp. z o.o.).
Laureaci wyjechali więc z Krakowa z unikatowymi statuetkami infraLIDER. Ta wyjątkowa statuetka została stworzona na zamówienie organizatorów przez krakowską rzeźbiarkę Annę Pazdalską, absolwentkę Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Definiując tematykę i oczekiwania, artystka otrzymała bardzo trudne zadanie. Trzeba jednak przyznać, że świetnie sobie z tym poradziła. Unikatowa rzeźba obrazuje świat infrastruktury w bardzo niezwykły sposób. Ma formę nietypowego gryfa, w którym z ciałem lwa połączone są głowa i skrzydła żurawia, zamiast orła. Dodatkowo w szponach trzyma on sześcian, który jest typowym symbolem budowlanym. Jest to więc połączenie różnych elementów infrastrukturalnych, które też stanowi esencję konkursu infraLIDER, czyli integrację, innowację i kreatywność.