REKLAMA
Kolej Bez kategorii
2 Minuty czytania

Lepsza podróż koleją na Pomorzu

Podróżni wygodniej wsiadają do pociągów z przebudowanych peronów na 14 stacjach i przystankach w woj. pomorskim. PLK konsekwentnie poprawiają komfort obsługi osób podróżujących koleją w regionie.

Zdjęcie: Szymon Danielek, PKP Polskie Linie Kolejowe SA, www.plk-sa.pl

Kolej na Pomorzu zmienia się dla podróżnych. Dzięki zrealizowanym w 2023 r. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycjom pomorskie stacje i przystanki zachęcają do wyboru kolei w codziennych podróżach do pracy lub szkoły.

Nowe perony na trasie z Chojnic do Kościerzyny

W 2023 roku PLK zapewniły lepszy dostęp do kolei na trasie z Chojnic do Kościerzyny (linia nr 211). Podróżni korzystają z nowych peronów w Powałkach, Raduniu, Lipuskiej Hucie, Męcikale, Żabnie koło Chojnic, Lubni, Dziemianach Kaszubskich, Kaliszu Kaszubskim i Brusach. Przygotowano wygodne dojścia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W nawierzchniach zamontowano ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Perony są wyższe, co ułatwia wsiadanie do pociągów. Zamontowano wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco oraz czytelne oznakowanie z gablotami na rozkłady jazdy pociągów i informacje dla pasażerów. Jest energooszczędne oświetlenie oraz stojaki dla osób dojeżdżających rowerami. Łączny koszt prac wyniósł 25 mln zł netto ze środków „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.

Wygodniejsze podróże pociągiem przez Kaszuby

Do podróży koleją zachęca zmodernizowana linia kolejowa nr 229 na odcinku Kartuzy – Glincz. Podróżni korzystają z przebudowanych peronów w Kartuzach i Dzierżążnie. Są wiaty, ławki, nowe oznakowanie pomagające w orientacji na stacji oraz gabloty informacyjne. Nowe oświetlenie LED zapewnia dobrą widoczność po zmroku. W ramach zadania powstała również 3-kilometrowa łącznica na linii kolejowej nr 214 Somonino – Kartuzy, która umożliwia jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta bez konieczności zmiany czoła składu. Koszt prac w ramach zadania pn. „Prace na odcinku Glincz – Kartuzy” to blisko 180 mln zł netto. Zakończenie wszystkich robót planowane jest w marcu br.

Koleją przez Powiśle

We wrześniu pociągi wróciły na odcinek Kwidzyn – Gardeja zrewitalizowanej trasy z Malborka do granicy województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego (linia kolejowa nr 207). Podróżni łatwiej wsiadają do pociągów z przebudowanych, wyższych peronów na stacjach Gardeja i Sadlinki oraz na przystanku Dziwno. Prace w ramach zadania pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa – Malbork” zostały zrealizowane za kwotę 230 mln zł netto przy współfinansowaniu w wysokości 85 proc. ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2013-2020.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA