
Goście zza zachodniej granicy zapoznali się z założeniami warszawskiego SUMP oraz z systemem transportowym w stolicy. Michał Piwowarski, starszy specjalista ds. transportu publicznego ZTM, opowiedział o potrzebach transportowych mieszkańców i systemach transportowych w Warszawie. O szczegółach eksploatowania autobusów elektrycznych, które obecnie stanowią ponad 13% floty MZA, opowiedział Mateusz Tarkowski z Miejskich Zakładów Autobusowych. Przybliżył on także założenia tzw. „standardu warszawskiego” – czyli m.in. protokołu transmisji danych pomiędzy autobusem i ładowarką, założeń typów wtyczki plug-in oraz urządzenia pantografowego, opowiedział o dostępnych mocach ładowania, parametrach usytuowania ładowarki na przystanku oraz mocach ładowania ładowarek zarówno na pętlach, jak i na zajezdniach.
Zapoznał członków delegacji z wnioskami z eksploatowania autobusów elektrycznych oraz opowiedział o preferowanych rozwiązaniach technologicznych autobusów zeroemisyjnych w MZA Warszawa.
Członkowie misji, zainteresowani są długoterminową współpracą z polskimi partnerami biznesowymi, miastami i instytucjami, zadawali mnóstwo pytań na temat wdrażania rozwiązań niskoemisyjnych w transporcie publicznym w Warszawie.