REKLAMA
Mosty Inwestycje
2 Minuty czytania

Bilfinger Infrastructure wykonawcą mostów w Norwegii i Polsce

Przedstawiciele austriackiego koncernu PORR podpisali z zarządem Bilfinger SE wstępną umowę kupna Bilfinger Infrastructure SA. Nowy branżowy inwestor to szansa na dalszy rozwój spółki oraz wzajemne wykorzystanie potencjałów przy kompleksowej realizacji dużych kontraktów. Firma buduje obecnie m.in. trzy obiekty mostowe w Norwegii (Tresfjord, Harpe, Farris) oraz dwa obiekty mostowe w kraju (most Łazienkowski w Warszawie, most przez Wisłok w Rzeszowie).

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że znaleźliśmy inwestora branżowego z tak dobrą reputacją i jasną wizją rozwoju. Razem z PORR liczymy na dalszy rozwój naszej spółki oraz wzajemne wykorzystanie potencjałów przy kompleksowej realizacji dużych kontraktów. Jestem pewien, iż wspólnie możemy osiągnąć bardzo dużo – powiedział Piotr Kledzik, prezes zarządu Bilfinger Infrastructure SA.

Firma buduje obecnie m.in. trzy obiekty mostowe w Norwegii (Tresfjord, Harpe, Farris) oraz dwa obiekty mostowe w kraju (most Łazienkowski w Warszawie, most przez Wisłok w Rzeszowie).

 Budowy w Norwegii

Bilfinger Infrastructure SA jest w trakcie realizacji mostu Tresfjord w pobliżu miejscowości Molde na środkowym wybrzeżu Morza Norweskiego. Podpisany w październiku 2012 r. kontrakt obejmuje budowę 19-przęsłowego mostu z betonu sprężonego. Główne przęsło ma rozpiętość 160 m, a całkowita długość mostu wynosi 1290 m. Przeprowadza on drogę E136 przez fiord Tresfjord pomiędzy miejscowościami Vestnes i Vikebukt. Maksymalna głębokość wody w rejonie przeprawy wynosi 45 m, zaś fiordu dochodzi do 100 m. Wartość kontraktu to ok. 320 mln zł. Inwestycja jest realizowana w konsorcjum: BB Civil (lider) oraz Bilfinger Infrastructure SA (partner).

Firma buduje również dwa inne mosty w Norwegii. Pierwszym jest obiekt Harpe typu extradosed o całkowitej długości 320  m. Inwestorem jest norweski zarząd dróg – Statens vegvesen. Projekt zakłada wykonanie konstrukcji mostu jako żelbetowej skrzynki o szerokości 20,65 m oraz pylonów o wysokości 16,25  m każdy. Wartość umowy to ok. 75 mln zł (153 mln NOK). Prace rozpoczęły się w kwietniu 2014 r., a ich zakończenie nastąpi w październiku 2015 r.
Kolejnym obiektem jest most Farris, który stanowi część inwestycji polegającej na budowie drogi ekspresowej E18 pomiędzy Bommestad i Sky w regionie Larvik. Kontrakt zakłada wykonanie mostu podwieszonego o łącznej długości 570 m. Most składa się z przęsła głównego o długości 120 m o konstrukcji dwóch równoległych stalowych skrzynek połączonych z żelbetową płytą współpracującą oraz pylonów o wysokości 75 m, a także dwóch estakad dojazdowych o długości 280 m i 170 m.

Bilfinger Infrastructure SA realizuje zadanie wspólnie z Bilfinger Construction GmbH. Inwestorem jest Statens vegvesen. Wartość umowy wynosi ok. 360 mln zł (719 mln NOK). Planowany termin realizacji inwestycji to styczeń 2014 r. – lipiec 2017 r.

Odbudowa w Polsce

10 kwietnia br. Bilfinger Infrastructure SA i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. oraz Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie podpisali umowę na remont mostu Łazienkowskiego. Remont tego obiektu jest aktualnie jedną z najważniejszych inwestycji w stolicy.

Metoda przebudowy zaproponowana przez Bilfinger Infrastructure SA jest nowatorska, przygotowana specjalne dla mostu Łazienkowskiego. Pozwala jednocześnie rozbierać zniszczone elementy i montować nowe. Rozbiórka starej konstrukcji będzie się odbywać na środku przeprawy. Do montażu konstrukcji stalowej zostanie zastosowana metoda nasuwania. Służą do tego dwa specjalne stanowiska, zamontowane po obu stronach mostu w czerwcu. Następnym etapem jest nasuwanie nowej konstrukcji i demontaż starej. Od połowy września będą trwały prace na nasuniętej konstrukcji, czyli izolacje, układanie masy asfaltowej, roboty antykorozyjne. Umowa zakłada uzyskanie przejezdności do 31 października 2015 r.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA