Prace w ramach inwestycji przewidują wybudowanie dwóch tuneli kolejowych w pobliżu miasteczka Kyšice – zlokalizowanego na terenie zachodnich Czech – o długości 4150 metrów każdy. Do pracy przy projekcie zostaną wykorzystane największe w Czechach tarcze do drążenia tuneli. Założeniem projektu jest modernizacja trasy kolejowej do warunków pozwalających osiągnąć prędkość na poziomie 160 km/h, skracając tym samym czas podróży na odcinku Praha-Plzeň do mniej niż 60 minut.
– Doświadczenie Metrostavu w zakresie realizacji tunelowych jest doceniane w wielu krajach w Europie. Co więcej, wymagający, skandynawscy inwestorzy decydują się ponownie korzystać z usług naszej firmy – chwaląc rzetelność i terminowość wykonania. Podobnie w Czechach – realizujemy skomplikowane i ambitne projekty infrastrukturalne, ale też przemysłowe czy mieszkaniowe. Jestem pewien, że Polacy również mogą przekonać się o jakości pracy Metrostav – obserwując codziennie postęp robót na Moście Grota-Roweckiego. Mamy ambicję, by angażować się w kolejne projekty budowlane w Polsce – zwłaszcza że dysponujemy tu na miejscu rozbudowaną infrastrukturą – dlatego uczestniczymy w licznych przetargach – mówi Radim Čáp, przedstawiciel Metrostav Polska.
Zdjęcie: Metrostav