Tematyka:
1. Realizacja inwestycji kolejowych obecnej perspektywy, plany i zakładane efekty realizacji przedsięwzięć ujętych w KPK do roku 2030 (z perspektywą do roku 2032) oraz Strategia Rozwoju Infrastruktury Kolejowej na okres do 2050 roku.
2. Podsumowanie realizacji inwestycji w ramach dwóch ostatnich perspektyw finansowych Unii Europejskiej – efekty, korzyści, wnioski, rekomendacje.
3. Programy inwestycyjne w aktualnym otoczeniu gospodarczym Polski i Unii Europejskiej, w tym przedsięwzięcia związane z dekarbonizacją transportu szynowego i rozwojem kolei opartej o odnawialne źródła energii (farmy wiatrowe, fotowoltaiczne, technologia wodorowa, jądrowa) oraz ochroną środowiska (drgania, hałas).
4. Zamierzenia dotyczące rozwoju infrastruktury oraz przewozów osób i ładunków na wschodniej granicy Polski i Unii Europejskiej (relacje polsko – ukraińskie).
5. CPK – aktualne kierunki realizacji tej inwestycji.
6. Zagadnienia związane z infrastrukturą kolejową m.in.: nawierzchnia, obiekty inżynieryjne, w tym tunelowe, srk, energetyka, telekomunikacja, informatyka, geoinformatyka, w tym stan i plany wdrożenia systemu ERTMS, plany wdrożenia systemu zasilania prądem przemiennym 25kV 50Hz dla kolei w Polsce – wymagania i możliwości zasilania z krajowej sieci elektroenergetycznej.
7. Nowoczesne rozwiązania w taborze kolejowym, w tym rozwój technologii wodorowej, innowacje w maszynach i urządzeniach do utrzymania infrastruktury na zmodernizowanych liniach kolejowych.
8. Rozwój transportu szynowego w aglomeracjach i poprawa dostępności w regionach, w tym doświadczenia w oparciu o realizowane infrastrukturalne inwestycje kolejowe.
9. Programy cyfryzacji transportu szynowego wspomagające diagnostykę i utrzymanie infrastruktury kolejowej, planowanie i dyspozycję przewozów, zarządzanie taborem. Możliwości, szanse i zagrożenia związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
10. Cyberbezpieczeństwo w transporcie szynowym.
11. Kolej XXI wieku – prace badawczo-rozwojowe i wdrożenia innowacyjnych rozwiązań.
12. Potrzeby zmian w przygotowaniu kadry do realizacji zadań w transporcie szynowym tj. kształcenie na poziomie szkół średnich i wyższych oraz uprawnienia budowlane (projektowe i wykonawcze).