Głównym celem inwestycji jest przekierowanie ruchu tranzytowego z obszarów miejskich dzięki połączeniu drogi ekspresowej S6 z drogą ekspresową S7. Realizacja estakady, ze względu na bardzo duże ilości sprzętu, wymagała sprawnej obsługi logistycznej i bliskiej współpracy z klientem.
Do realizacji filarów obiektu wykorzystano system ramowy ORMA. Ze względu na znaczną wysokość, filary powstawał w kilku etapach – w ostatnim wykorzystano pomosty BMK oraz BE, aby umożliwić prowadzenie prac na wysokości.
Deskowanie ustroju nośnego zaprojektowano w systemie ENKOFORM VMK, który pozwala na dopasowanie do dowolnej geometrii wykonywanego obiektu. Projekt deskowań zakładał optymalne wykorzystanie sprzętu, dzięki czemu, pomimo różnic w geometrii między nitkami, ramy z nitki pierwszej po niewielkiej modyfikacji można było wykorzystać do zaszalowania drugiej nitki. Deskowanie oparto na wieżach T-60 o maksymalnej wysokości 16,4 m.
Ze względu na ukształtowanie terenu oraz kwestie technologiczne zaprojektowano 6 bramek. Największa powstała z wykorzystaniem blachownic TAC1200 o łącznej długości 24 m. Jako wieże podporowe zastosowano system MK. Blachownice zostaną przestawione za pomocą wózków rolkowych na budowę drugiej nitki.
Szeroka oferta produktowa i doświadczony zespół profesjonalistów ULMA gwarantują idealnie dopasowane rozwiązanie dla każdego, nawet najbardziej wymagającego obiektu inżynieryjnego. Bliska współpraca z klientem na każdym etapie projektu oraz wsparcie techniczne pozwalają z sukcesem realizować kolejne inwestycje drogowe.