Poznaliśmy oferty na budowę drogi ekspresowej S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (formuła „Projektuj i buduj”). Trasa będzie dwujezdniową drogą ekspresową po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas. OMT ma mieć wraz z obwodnicą Żukowa około 39 km. Została ona podzielona na dwa odcinki realizacyjne:
1. Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km;
2. Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
Oferty:
Zadanie 1 Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła)
Najtańszą ofertę złożyła spółka Budimex na kwotę 715 169 700,63 zł brutto.
Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie to, 771 000 000,00 zł brutto.
Zadanie 2 Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (rozbudowa węzła)
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Mirbud (lider) i Kobylarnia (partner) na kwotę 776 999 999,91 zł brutto.
Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie, to 864 393 277,75 zł brutto.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej umożliwi sprawny, bezpieczny i komfortowy przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego, wyprowadzając ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20, odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna oraz częściowo odciąży istniejącą drogę ekspresową S6 Obwodnicę Trójmiasta.
Źródło: GDDKiA O/Gdańsk