
Nowoczesne lokomotywy Vectron MS, które zakupiło PKP CARGO, dysponują mocą 6,4 MW, mają prędkość maksymalną 160 km/h i są wyposażone w system ETCS. Posiadają homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Rumunię i Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron mają możliwość kursowania aż w 18 europejskich krajach.
– Nowe lokomotywy wzmocnią nasze możliwości operacyjne zwłaszcza na rynkach międzynarodowych. Będziemy bowiem mogli sprawniej obsługiwać połączenia w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku i państw Trójmorza. Są to dla nas priorytetowe kierunki ekspansji zagranicznej, gdyż zgodnie z przyjętą w tamtym roku strategią, Grupa PKP CARGO dąży do zdobycia w ciągu kilku najbliższych lat pozycji lidera rynku intermodalnego w obszarze Trójmorza i na unijnym odcinku NJS. Dlatego inwestujemy w zakupy nowych lokomotyw i platform intermodalnych – stwierdził Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A.
– Lokomotywy Vectron to wyjątkowe pojazdy, które są w stanie przekraczać europejskie kolejowe granice bez zatrzymania. Wyeliminowanie konieczności postoju na granicy pozwala skrócić czas jazdy pociągu pasażerskiego o kilkanaście minut, a pociągu towarowego nawet o pół godziny, zmniejszając przy tym koszty zarówno taboru, jak i maszynistów. Wyeliminowanie konieczności zatrzymania umożliwia oszczędności energii, a zatem sprzyja ochronie środowiska. Nowe lokomotywy pomogą budować przewagę konkurencyjną PKP CARGO nie tylko w Polsce, ale i całej Europie – powiedział Krzysztof Celiński, prezes Siemens Mobility Sp. z o.o.
W ciągu kilku lat firma Siemens Mobility sprzedała ponad 900 lokomotyw Vectron. Dostarczone pojazdy pokonały już ponad 215 milionów kilometrów. W naszym kraju te lokomotywy jeżdżą w barwach PKP CARGO, DB Cargo Polska, Industrial Division. Dodatkowo Vectron w barwach MRCE obsługuje pociągi PKP Intercity.
Tekst i zdjęcie: PKP CARGO S.A.