
Zamówienie obejmuje dwa warianty autobusów:
- 25 pojazdów przeznaczonych do obsługi linii miejskich (zostały wyposażone w 29 miejsc siedzących, autobus może jednorazowo przewieźć do 94 osób),
- 12 pojazdów, które będą wykorzystywane na trasach aglomeracyjnych (zhomologowano je w klasie II, co oznacza, że mają one zwiększoną moc silnika oraz większą liczbę miejsc siedzących – 37, autobus może jednorazowo przewieźć do 83 osób).
– Kraków od lat stawia na nowoczesne i przyjazne środowisku rozwiązania w transporcie publicznym. Cieszymy się, że Solaris może być częścią tej konsekwentnie realizowanej strategii. Dostawa autobusów mild hybrid to kolejny przykład naszej udanej i wieloletniej współpracy z MPK w Krakowie – powiedział Krzysztof Musiał, Dyrektor Sprzedaży w Polsce w Solaris Bus & Coach.
Napęd typu mild hybrid, który posiadają nowe autobusy MPK w Krakowie, wykorzystuje silnik spalinowy wspomagany tzw. maszyną elektryczną, która podczas hamowania odzyskuje energię i przekazuje do magazynów energii. Zgromadzona energia jest wykorzystywana podczas zwiększonego zapotrzebowania na moc, np. podczas ruszania. Rozwiązanie to przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa i redukcję emisji zanieczyszczeń.
Nowe autobusy będą kursować na liniach miejskich m.in. 102, 120, 123, 148, 160, 168 i 192 oraz aglomeracyjnych, m.in. 264, 274 i 299.
Dostarczone autobusy mild hybrid są pierwszymi Solarisami z tym napędem w Krakowie. Dostawcą nowych autobusów jest konsorcjum firm Solaris Bus & Coach sp. z o.o. wraz z Millennium Leasing sp. z o.o. Koszt jednego autobusu to ponad 1,6 mln zł netto.