Aby, pomimo ograniczeń czasowych, realizować ważną dla Krakowa i sieci kolejowej inwestycję, od korekty rozkładu jazdy 11 marca br. zaplanowano czasowe w godz. 9.30 – 14.30 zamknięcia torowe. Wcześniej propozycje takiego rozwiązania omówiono z przewoźnikami. Zmiana organizacji ruchu pociągów wprowadzona jest poza godzinami, w których natężenie ruchu pasażerskiego jest największe. Dla zapewnienia ruchu pasażerskiego PLK przygotowały przejazd pociągów przez Nową Hutę, po linii 95 Kraków Mydlniki – Podłęże.
Zmiana dotyczy tylko 7 pociągów dalekobieżnych, kursujących między godz. 9.30 a 14.30. Składy jadące z Krakowa Głównego w stronę Katowic i Warszawy będą mogły jechać bez zmian. Pociągi z Krakowa Płaszowa pojadą w stronę Katowic i Warszawy z ominięciem stacji Kraków Główny. Rozważana jest budowa tymczasowego przystanku Kraków Olsza. Pociągi kursujące na trasie Rzeszów – Wrocław pojadą po linii Kraków Mydlniki – Podłęże (nr 95) bez zatrzymywania. Jednym z wariantów jest uwzględnienie zatrzymania w Zastowie dla zapewnienia przesiadek na komunikację miejską.
W ruchu aglomeracyjnym i regionalnym wprowadzona będzie m.in. komunikacja zastępcza. Zmiany organizacji ruchu będą szczegółowo przekazywane przez zarządcę infrastruktury oraz przewoźników. Infrastruktura obsługi podróżnych oraz trasy przejazdu pociągów będą przygotowane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Modernizacja trasy Kraków Główny – Rudzice to niezbędna inwestycja dla Krakowa i sieci kolejowej. Obejmuje ona przebudowę trasy w centrum miasta z dobudową dwóch dodatkowych torów. Przedsięwzięcie znacząco poprawi komunikacje w aglomeracji krakowskiej. Pasażerowie będą mogli korzystać z dodatkowych przystanków m.in. Kraków Grzegórzki. Wartość inwestycji sięga miliarda zł. Zakończenie prac planowane jest 2020 r.
Autor: Dorota Szalacha, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.