Tymczasowa organizacja ruchu
Zmiany zostaną wprowadzone na wysokości Krapkowic, za rondem na skrzyżowaniu DK45 z DW 409 w kierunku Opola. Na tym odcinku ruch wahadłowy w ciągu dnia będzie kierowany ręcznie przez uprawnionych pracowników, a w godzinach nocnych będzie działać sygnalizacja świetlna. Sukcesywnie, w miarę postępu prac wykonawca będzie wprowadzał kolejne zmiany w organizacji ruchu na przebudowywanym odcinku.
Na tym odcinku obowiązuje już kilka zmian w organizacji ruchu – ze względu na zakres prowadzonych prac kierowcy napotkają na wahadła na wysokości Gwoździc oraz za budowanym wiaduktem w kierunku Opola. Natomiast w Krapkowicach na wysokości linii kolejowej, kierowcy korzystają z objazdu w formie bypassu. Ma to związek z budową nowego wiaduktu.
Komfort jazdy i poprawa bezpieczeństwa
Zakres prac przewiduje rozbudowę i wzmocnienie konstrukcji istniejącego odcinka na całej długości wraz z zastosowaniem przekroju 2+1 i podniesieniem nośności drogi do 11,5 t/oś. Ponadto przebudowa wiaduktu nad linią kolejową PKP, rozbudowa dwóch skrzyżowań – z ul. Boczną oraz łącznikiem do drogi wojewódzkiej nr 415. W ramach zadania wykonawca zbuduje chodniki, kanały technologiczne, wykona również elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oznakowanie pionowe i poziome wraz z niezbędnymi urządzeniami BRD. Na wysokości Gwoździc zaplanowano budowę ekranów akustycznych.
Prace na trasie Krapkowice – Rogów Opolski zaplanowano na lata 2023-2025. Zadanie realizuje firma Mota-Engil z umową na kwotę 72 939 978,61 zł.