Nowe skrzyżowanie bezkolizyjne przy stacji Nowy Sącz
Otwarte 31 października skrzyżowanie łączy ulice Kolejową, Asnyka i Zieloną. Nowy układ drogowy zastąpił dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy na ul. Asnyka, w miejscu, gdzie linia kolejowa nr 104 łączy się ze stacją Nowy Sącz.
W ramach inwestycji powstały nowe drogi, chodniki oraz wiadukt kolejowy, które umożliwiają bezpieczne przekraczanie linii kolejowej przez kierowców i pieszych. Modernizacja torów na odcinku Nowy Sącz – bocznica Klęczany stanowi kluczowy element całego przedsięwzięcia.
Kolejne inwestycje PLK w Nowym Sączu
To już drugie bezkolizyjne skrzyżowanie oddane do użytku w tym roku w Nowym Sączu. Od lipca mieszkańcy korzystają z podobnego obiektu przy ul. Krakowskiej, w sąsiedztwie modernizowanego przystanku Nowy Sącz Chełmiec.
W listopadzie zakończą się również prace przy przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Kościuszki oraz nowym skrzyżowaniu z ul. Szwedzką. Równocześnie prowadzone są roboty przy ul. Węgierskiej, gdzie powstał większy wiadukt kolejowy, umożliwiający budowę szerszych i bezpieczniejszych chodników.
Modernizacja linii kolejowej 104 Chabówka – Nowy Sącz
Budowa nowych skrzyżowań bezkolizyjnych to część modernizacji linii kolejowej nr 104 na odcinku Nowy Sącz – bocznica Klęczany. Zakończenie prac budowlanych na tym fragmencie planowane jest w I kwartale 2026 r.
Projekt „Podłęże–Piekiełko” realizowany jest obecnie na sześciu odcinkach: Nowy Sącz – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Limanowa, stacja Limanowa, Szczyrzyc – Tymbark, Rabka Zaryte – Fornale oraz Chabówka – Rabka Zaryte. Dla dwóch kolejnych odcinków, Tymbark – Limanowa i Podłęże – Gdów, trwają postępowania przetargowe.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
