Bliżej do oddania tunelu na S7 Naprawa – Skomielna Biała
GDDKiA podpisała umowę na kompleksowe utrzymanie systemów bezpieczeństwa i urządzeń obsługi tunelu pod Luboniem Małym w ciągu drogi ekspresowej S7 wraz z obsługą Centrum Zarządzania Tunelem.
Niezbędny ciągły monitoring
Wybudowanie tunelu, uzyskanie wszystkich niezbędnych opinii i pozwoleń oraz oddanie do ruchu to jedno. 24 godziny na dobę będzie pracować Centrum Zarządzania Tunelem. Prowadzony będzie także monitoring poprawności działania systemów obiektu.
Bieżące utrzymanie i obsługa dyspozytorska
Do zadań wykonawcy należało będzie bieżące utrzymanie w zakresie konserwacji, eksploatacji i serwisowania urządzeń i systemów infrastruktury tunelu. W obiekcie pod Luboniem Małym, jak i przynależnych budynkach, dwóch stacji transformatorowych i dwóch stacji wentylatorowych, zainstalowano wiele różnych systemów, m.in.:
– zasilania elektroenergetycznego podstawowego i awaryjnego,
– kompleksowego oświetlenia,
– wentylacji,
– pomiaru CO, NO i widoczności,
– detekcji i sygnalizacji pożaru,
– łączności alarmowej i technicznej,
– łączności radiowej,
– nagłośnienia,
– sterowania i zarządzania tunelem,
– wyposażenia komunikacyjnego,
– monitoringu wizyjnego i detekcji,
– kontroli dostępu,
– zapobiegania gołoledzi.
Zadbać trzeba o sieć hydrantów, kanalizację deszczową oraz instalację drenażową tunelu. Podpisana umowa obejmuje również utrzymanie znaków, sygnalizatorów, tablic zmiennej treści, wyposażenia komunikacyjnego w tunelu oraz mostowych urządzeń dylatacyjnych.
Do wykonawcy należała będzie także całodobowa obsługa dyspozytorska Centrum Zarządzania Tunelem.
Źródło: tekst GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/