REKLAMA
Drogi Kolej Tunele Wiadomości
1 Minuta czytania

Bliżej modernizacji linii Warszawa Wawer – Otwock

PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) szukają wykonawcy modernizacji linii kolejowej nr 7 (LK7) na odcinku Warszawa Wawer – Otwock. To ostatni odcinek, który pozostał do zmodernizowania na trasie kolejowej Warszawa – Lublin.

Przystanek Warszawa Wawer, fot. A. Lewandowski, P. Mieszkowski, www.plk-sa.pl

W październiku 2024 r. PLK ogłosiły przetarg, w którym wpłynęło siedem ofert. Obecnie trwa analiza złożonych ofert. Pierwsze prace w terenie powinny rozpocząć się we wrześniu 2025 r.

Obecnie rozpoczęły się prace przygotowawcze. Trwa rozbiórka budynków przy ul. Patriotów 211 w Radości i przy ul. Bysławskiej w Falenicy. To właśnie w tych miejscach powstaną dwa bezkolizyjne skrzyżowania. Przebudowana zostanie również kanalizacja sanitarna między Aninem a Międzylesiem. Dzięki temu można będzie bezkolizyjnie dobudować dodatkowy tor. Roboty przygotowawcze warte 20 mln zł netto prowadzi konsorcjum firm Trakcja i RACY.

PLK planują rozdzielenie ruchów pociągów dalekobieżnych od aglomeracyjnych. Zlikwidowane zostaną cztery przejazdy kolejowe a powstaną:

  • tunel drogowy w Radości na ul. Panny Wodnej-Izbickiej,
  • tunel drogowy w Falenicy na ul. Walcowniczej – Bystrzyckiej,
  • tunel drogowy w Józefowie w okolicy ul. Cichej – Matejki,
  • wiadukt drogowy na granicy Warszawy i Józefowa w ul. Werbeny – Brucknera.

Przebudowa przestanków

Przebudowanych zostanie osiem przestanków: Warszawa Anin, Warszawa Międzylesie, Warszawa Radość, Warszawa Miedzeszyn, Michalin, Józefów, Otwock Świder oraz stacja Warszawa Falenica.

Powstanie 20 nowych przejść nad torami. Wyremontowany zostanie most na rzece Świder. Wybudowane zostaną dwa nowe tory linii kolejowej nr 506.

Cała inwestycja potrwa do 2028 r.

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.