
W październiku 2024 r. PLK ogłosiły przetarg, w którym wpłynęło siedem ofert. Obecnie trwa analiza złożonych ofert. Pierwsze prace w terenie powinny rozpocząć się we wrześniu 2025 r.
Obecnie rozpoczęły się prace przygotowawcze. Trwa rozbiórka budynków przy ul. Patriotów 211 w Radości i przy ul. Bysławskiej w Falenicy. To właśnie w tych miejscach powstaną dwa bezkolizyjne skrzyżowania. Przebudowana zostanie również kanalizacja sanitarna między Aninem a Międzylesiem. Dzięki temu można będzie bezkolizyjnie dobudować dodatkowy tor. Roboty przygotowawcze warte 20 mln zł netto prowadzi konsorcjum firm Trakcja i RACY.
PLK planują rozdzielenie ruchów pociągów dalekobieżnych od aglomeracyjnych. Zlikwidowane zostaną cztery przejazdy kolejowe a powstaną:
- tunel drogowy w Radości na ul. Panny Wodnej-Izbickiej,
- tunel drogowy w Falenicy na ul. Walcowniczej – Bystrzyckiej,
- tunel drogowy w Józefowie w okolicy ul. Cichej – Matejki,
- wiadukt drogowy na granicy Warszawy i Józefowa w ul. Werbeny – Brucknera.
Przebudowa przestanków
Przebudowanych zostanie osiem przestanków: Warszawa Anin, Warszawa Międzylesie, Warszawa Radość, Warszawa Miedzeszyn, Michalin, Józefów, Otwock Świder oraz stacja Warszawa Falenica.
Powstanie 20 nowych przejść nad torami. Wyremontowany zostanie most na rzece Świder. Wybudowane zostaną dwa nowe tory linii kolejowej nr 506.
Cała inwestycja potrwa do 2028 r.