Bliżej realizacji składów piętrowych PKP Intercity
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie dotyczące przetargu PKP Intercity na dostawę 42 składów piętrowych, co umożliwia podpisanie umowy z wykonawcą. Najkorzystniejszą ofertę przedstawił Alstom Polska, planujący realizację zamówienia w zakładzie w Chorzowie.
Warunki kontraktu i parametry techniczne
Wartość dostawy 42 nowoczesnych składów piętrowych oszacowano na 4,1 mld zł, natomiast koszt ich utrzymania na blisko 2,8 mld zł. Oferta Alstomu okazała się tańsza o niemal 400 mln zł od propozycji konkurencyjnej firmy. Pociągi będą przystosowane do prędkości 200 km/h i zapewnią komfortową podróż ponad 500 pasażerom.
Nowe pociągi na trasach dalekobieżnych
PKP Intercity planuje wykorzystać składy piętrowe w kategorii ekonomicznej na trasach krajowych, m.in. z Warszawy do Gdańska, Łodzi, Olsztyna, Wrocławia, Krakowa, Białegostoku i Terespola. Pierwsze pociągi mają wyjechać na tory za około 3,5 roku.
Opcja na kolejne pojazdy
Zgodnie z założeniami przetargu, umowa przewiduje opcję zamówienia dodatkowych 30 składów piętrowych. Projekt ten jest kolejnym etapem modernizacji taboru PKP Intercity i rozwoju krajowych połączeń kolejowych o wysokim standardzie.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
