
Najtańszą ofertę na kwotę 1,1 mln zł złożyło konsorcjum firm E&C i Protechnicon, a najdroższą ofertę, opiewającą na kwotę 1,8 mln zł firma Value Engineering.
Jednym z najistotniejszych zadań, które zostanie postawione przed przyszłym projektantem, będzie opracowanie czasowej organizacji ruchu. W szczególności będzie ona musiała uwzględniać potrzeby przewoźników i szeroko rozumianego transportu ciężkiego.
Most usytuowany jest na jednym z najbardziej zatłoczonych odcinków DK12 między wschodnią i zachodnią granicą kraju. W jego bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się skrzyżowanie z DK74. Podczas prowadzenia prac remontowych niezbędne będzie zorganizowanie przeprawy tymczasowej, co znacząco utrudnia okoliczna zabudowa.
Konieczne będzie również uzyskanie szczegółowych uzgodnień z władzami Sulejowa w zakresie koncepcji mostu tymczasowego wraz z ewentualnym przeprowadzeniem objazdu lokalnymi drogami w mieście (w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącego mostu).
Zakres prac przy samym moście jest również bardzo szeroki. Konieczne będzie rozebranie istniejącego ustroju nośnego, dokładne przebadanie stanu podpór i w razie potrzeby wykonanie napraw, ewentualnie ich przebudowy. Następnie trzeba będzie odbudować cały ustrój nośny wraz z wyposażeniem (chodnikami, nawierzchnią, oświetleniem, dylatacjami, barierami, itp.) oraz dodatkowo wykonać kanał technologiczny.
Jednocześnie wykonawca będzie musiał wybudować w sąsiedztwie remontowanego obiektu most tymczasowy, po którym będzie odbywał się ruch lokalny pojazdów o masie do 24 t (w tym autobusów). Chodzi o zapewnienie mieszkańcom Sulejowa dojazdów do pracy, szkół i na uczelnie do pobliskiego Piotrkowa Trybunalskiego.
GDDKiA przewiduje, że przygotowania i prace projektowe powinny zakończyć się pod koniec 2027 r. Budowa ma być realizowana między IV kwartałem 2028 r. i IV kwartałem 2029 r.