

Wykonawca utrzymuje Tymczasową Organizację Ruchu na początku projektowanego odcinka, od strony Warszawy oraz na końcu, od strony Kielc. Na przełomie sierpnia i września odbędzie się przełożenie ruchu, które pozwoli na połączenie odcinka z drogą ekspresową od strony Radomia.
Postępy na wszystkich frontach
Od czasu rozpoczęcia prac do dziś, Budimex zdążył wykonać większość robót branżowych. Zakończono m.in. przebudowę kolizji wysokiego napięcia, sieci gazowych wysokiego i niskiego ciśnienia, a także sieci wodociągowej. – Prowadzimy zaawansowane prace w ramach budowy odwodnienia korpusu drogowego i melioracyjne, a także zajmujemy się oświetleniem – mówi Artur Popko. Postępy widać również w robotach mostowych, do których wykorzystano już imponujące: ponad 24 tys. m³ betonu i ponad 3 mln kg stali. Trwają prace nad wykonaniem kap chodnikowych i płyt najazdowych, jednak również te zbliżają się ku końcowi. Codziennie, w realizację działań zaangażowanych jest około 400 pracowników i 130 jednostek sprzętowych. – Prace przebiegają bardzo sprawnie i bez zakłóceń. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, wszystkie niezbędne do oddania trasy zadania, uda nam się zakończyć przed planowanym terminem – dodaje Popko.
Zakończenie inwestycji pozwoli na zamknięcie ciągu drogi ekspresowej S7 od Grójca do granicy z województwem małopolskim, a więc na odcinku ok. 200 km, przy równoczesnym ominięciu Skarżyska Kamiennej. Umożliwi to skrócenie czasu przejazdu i poprawę bezpieczeństwa ruchu
Tekst i zdjęcia: Budimex SA