W ramach inwestycji planowana jest wymiana torów oraz sieci trakcyjnej, przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych, a także modernizacja przystanków osobowych. Po zakończeniu prac pociągi mają rozpędzać się do 120 km/h w przypadku składów pasażerskich oraz do 100 km/h w przypadku kursów towarowych. Pozwoli to na skrócenie czasu jazdy o 10 minut – z 32 do 22 minut. Kontrakt opiewa na 258,5 mln zł netto.
– Modernizacja odcinka kolejowego z pewnością zauważalnie zwiększy komfort pasażerów podróżujących na trasie Pszczyna – Żory. Zyska również biznes bowiem skróceniu ulegnie przejazd pociągów towarowych, dzięki podniesieniu prędkości składów. Mamy rozległe i dobrze udokumentowane doświadczenie w realizacji nawet bardzo złożonych kontraktów obejmujących infrastrukturę kolejową. Zmodernizowaliśmy w terminie kontraktowym pobliski węzeł Czechowice-Dziedzice Realizujemy także drugą największą inwestycję kolejową w Polsce – stację Warszawa Zachodnia – mówi Dariusz Bac, Dyrektor Budownictwa Kolejowego w Budimex SA.