
W zakresie robót drogowych wykonano m.in. 2 804 254 m3 wykopów, 1 020 921 m3 nasypów, 16 450 m2 warstw mrozoochronnych oraz wykorzystano 68 880 m gwoździ gruntowych. Zaawansowanie robót drogowych wynosi 41 proc.
Szczególne postępy robót widać przy realizacji obiektów inżynierskich, których zaawansowanie wynosi prawie 50 proc. Projekt zakłada budowę ośmiu estakad na bardzo wysokich podporach, w tym najwyższą budowaną obecnie w Polsce estakadę ES-26 usytuowaną pomiędzy miejscowościami Żarnowa i Godowa o długości ok. 1,15 km i filarach o wysokości ok. 80 m.
Powstaje także pięć wiaduktów. Pierwszym budowanym wiaduktem jest obiekt WD-14, który poprowadzi drogę gminną w miejscowości Wyżne nad powstającą drogą ekspresową. Na wysokości osady Sołtysie powstaje wiadukt WD-18 gdzie obecnie zakres robót koncentruje się na zbrojeniu, deskowaniu oraz betonowaniu przyszłych podpór obiektu. Wiadukt WD-20 poprowadzi drogę powiatową łącząca miejscowości Połomia i Glinik Charzewski. Kolejny powstający obiekt inżynierski, WD-23, przeprowadzi drogę powiatową relacji Żarnowa-Niebylec. Ostatnim wiaduktem na budowanej trasie jest WD-25, obiekt przeprowadzi drogę gminną w miejscowości Żarnowa nad powstającą trasą ekspresową.
Wybudowane zostaną również cztery przejścia dla zwierząt. Powstające obiekty ramowe mają na celu umożliwienie zwierzętom bezpieczne przejście pod budowaną trasą szybkiego ruchu. Prace przy ich budowie są już bardzo zaawansowane i polegają głównie na pracach wykończeniowych.
W zakresie robót mostowych wykorzystano 270 000 m3 mieszanki betonowej i 14 500 ton stali zbrojeniowej. Dla zobrazowania ilości zastosowanej stali wartości te można porównać do wagi 30-piętrowego wieżowca lub w pełni załadowanego pociągu towarowego z ponad setką wagonów.