REKLAMA
Drogi Mosty Wiadomości
2 Minuty czytania

Budowa mostu na Odrze w ciągu S3

Na drodze ekspresowej S3 w lubuskim trwają jeszcze prace związane z budową 2 mostu na wschodniej jezdni drogi. Ruch odbywa się w obu kierunkach, przy zawężeniu do jednej jezdni (po jednym pasie w każdym kierunku).

 
Budowa mostu na Odrze, fot. GDDKiA O/Zielona Góra
Budowa mostu na Odrze, fot. GDDKiA O/Zielona Góra
 
Budowa mostu na Odrze, fot. GDDKiA O/Zielona Góra
Budowa mostu na Odrze, fot. GDDKiA O/Zielona Góra
Przy dużym natężeniu pojazdów ruch może spowalniać.

Prace związane z budową mostu mają zakończyć się w grudniu tego roku. A prace jakie zostały jeszcze do wykonania to m.in. betonowanie płyty pomostu obiektu, które wykonywane jest trzema metodami: nasuwanie, betonowanie nawisowe oraz betonowanie na rusztowaniu stałym. Roboty na poszczególnych częściach odbywają się w trzech etapach:
– Etap I. betonowanie i montaż kolejnych przęseł pomostu metodą nasuwania. Tą metodą wykonano część obiektu nad terenem zalewowym od podpory P11 do podpory P6 na lewym brzegu rzeki. Etap ten jest zakończony. Aktualnie na wykonanej części pomostu trwają prace przygotowawcze do wykonania nawierzchni.
– Etap II. Równoczesne betonowanie i montaż przęseł nad podporami P3 na prawym brzegu i P4 na lewym brzegu rzeki metodą nawisową. W tym etapie nad każdą z tych podpór co tydzień przybywa ok. 8 m długości pomostu; od podpory P4 w kierunku podpór P6 i P3, a od podpory P3 w kierunku podpory P4 oraz P1. Na połączeniu odcinków pomostu pomiędzy podporami P1 i P3, P3 i P4 oraz P4 i P6 powstaną tzw. zworniki.
– Etap III. Betonowanie trzech zworników. W pierwszej kolejności będzie zabetonowany zwornik spinający przęsło nurtowe pomiędzy podporami P3 i P4, następnie zwornik P1 do P3 i zwornik przy podporze P6. Zakończenie betonowania ustroju nośnego mostu planowane jest na połowę września.

W dalszym etapie wykonywane będą roboty przygotowawcze do wykonania nawierzchni (izolacja, krawężniki, kapy chodnikowe), zamontowane zostaną elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery, barieroporęcze) oraz ekrany akustyczne. Ten etap zakończy się do końca października. W połowie listopada odbędzie się próbne obciążenie i wykonawca rozpocznie procedury administracyjne w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie. W połowie grudnia planowane jest przekazanie mostu do eksploatacji.

Lubuski odcinek drogi ekspresowej S3 jest w całości przejezdny. Kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Zawężenie do jednej jezdni występuje tylko na moście na Odrze.

Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Zielona Góra

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA