REKLAMA
Drogi Mosty Wiadomości
3 Minuty czytania

Rok prac na budowie mostu w Krasnymstawie – inwestycja nabiera tempa

Minął rok od rozpoczęcia realizacji jednej z kluczowych inwestycji infrastrukturalnych w Krasnymstawie. Budowa mostu w Krasnymstawie oraz towarzyszących dróg i sieci postępuje zgodnie z harmonogramem, a zakres wykonanych robót obejmuje zarówno zaawansowane prace mostowe, jak i rozbudowę układu komunikacyjnego miasta.

Budowa mostu w Krasnymstawie – rok prac Balzola Polska
Zdjęcie: Balzola Polska

Budowa mostu w Krasnymstawie – podsumowanie pierwszego roku

Od rozpoczęcia inwestycji 20 grudnia 2024 r. na placu budowy zrealizowano szeroki zakres robót ziemnych, drogowych i mostowych. W ciągu 12 miesięcy wykonano blisko 20 tys. m³ nasypów drogowych, stabilizację gruntów na powierzchni ponad 15 tys. m² oraz wzmocnienie podłoża przy użyciu ponad 1000 kolumn betonowych.

Równolegle powstały nowe sieci wodociągowe, kanalizacyjne i elektroenergetyczne, a na konstrukcji mostu zamontowano ponad 100 ton elementów stalowych. Zakres robót brukarskich objął ponad 3 tys. m² nawierzchni.

Zdjęcie: Balzola Polska

Od rozbiórek do zaawansowanych robót konstrukcyjnych

Zadanie nr 1 – budowa obiektu mostowego

W ramach budowy mostu w Krasnymstawie wykonano pale, fundamenty, przyczółki oraz płytę pomostu. Zrealizowano sprężenie konstrukcji oraz montaż łuków, wiatrownic i stężeń. Równolegle prowadzono roboty drogowe na ul. Gawryłowa wraz z wzmocnieniem podłoża i pracami brukarskimi.

Zadanie nr 2 – ul. Kacza

Początkowy etap obejmował rozbiórki, wycinkę drzew, roboty ziemne i wymianę gruntu. Następnie wykonano nasypy, stabilizację cementem, podbudowy oraz warstwy bitumiczne. Powstały również nowe sieci infrastruktury technicznej, w tym kanalizacja deszczowa, wodociąg, oświetlenie uliczne, kanał technologiczny oraz przepust skrzynkowy.

Zadanie nr 3 – ul. Nieczaja

Zakres robót obejmuje budowę kanalizacji deszczowej, przebudowę wodociągu, sieci gazowej i teletechnicznej oraz realizację kanału technologicznego. Rozpoczęto również wzmocnienie podłoża gruntowego na odcinku między ul. Przemysłową a ul. Zawieprze.

Budowa mostu w Krasnymstawie i dróg dojazdowych – rok prac Balzola Polska
Zdjęcie: Balzola Polska

Wyzwania realizacyjne i organizacyjne

Największe trudności dotyczyły zatwierdzania projektów technologicznych wzmocnienia podłoża oraz elementów mostowych. Dodatkowym czynnikiem ograniczającym tempo robót były niekorzystne warunki pogodowe. Jak podkreśla Norbert Wnuk, kierownik projektu z ramienia generalnego wykonawcy Balzola Polska, mimo tych uwarunkowań udało się utrzymać wysoką dynamikę realizacji.

Aktualny stan prac

Na obiekcie mostowym trwają prace związane z formowaniem nasypów, przygotowaniem warstw transmisyjnych oraz montażem elementów podwieszenia płyty mostu.

Na ul. Kaczej kończona jest podbudowa bitumiczna, a w kolejnym etapie planowane jest wykonanie warstwy wiążącej.

Na ul. Nieczaja realizowane są roboty związane z wzmocnieniem podłoża i układaniem nawierzchni brukowych.

Budowa mostu w Krasnymstawie – rok prac Balzola Polska
Zdjęcie: Balzola Polska

Głos samorządu

Burmistrz Krasnegostawu Daniel Miciuła podkreśla, że inwestycja stanowi przykład skutecznej współpracy samorządu i wykonawców. Mieszkańcy, mimo czasowych utrudnień, dostrzegają tempo realizacji i widoczne postępy prac, co przekłada się na pozytywny odbiór przedsięwzięcia.

Plany na I kwartał 2026 roku

Zadanie nr 1 – most i drogi dojazdowe

Planowane jest zakończenie budowy muru oporowego, betonowanie elementów przyczółków, montaż dylatacji, wykonanie chodników oraz regulacja brzegów rzeki po uzgodnieniach z Wodami Polskimi.

Zadanie nr 2 – ul. Kacza

Do marca 2026 r. przewidziano wykonanie warstw bitumicznych na dodatkowych jezdniach, zakończenie robót brukarskich oraz prace związane z zagospodarowaniem terenu.

Zadanie nr 3 – ul. Nieczaja

Kontynuowane będą roboty związane z wzmocnieniem podłoża, budową konstrukcji jezdni, kanalizacją deszczową i nawierzchniami chodników.

Znaczenie inwestycji dla regionu

Budowa mostu w Krasnymstawie wraz z modernizacją układu drogowego ma istotne znaczenie dla poprawy bezpieczeństwa ruchu oraz dostępności komunikacyjnej miasta i okolic. Obiekt zaprojektowano na najwyższe klasy obciążenia, w tym wojskowe MLC zgodnie z normą STANAG 2021.

Most o długości 101,93 m i szerokości 18,39 m wykonany jest w konstrukcji stalowo-żelbetowej, a całość inwestycji, której koszt szacowany jest na około 54,5 mln zł, stanowi jeden z największych projektów infrastrukturalnych w regionie w ostatnich latach.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.