W ramach inwestycji realizowana jest budowa nowych obiektów inżynierskich nad rzekami Mała Panew i Brynica oraz nad Kanałem Fabrycznym. Od listopada kierowcy korzystają z tymczasowych objazdów nad Kanałem Fabrycznym i Brynicą. Po przełożeniu ruchu na most tymczasowy nad Małą Panwią wykonawca przystąpi do rozbiórki starego mostu. Równolegle trwają prace rozbiórkowe nad Kanałem Fabrycznym i rzeką Brynica.
Prowadzone są również roboty ziemne związane z budową nowego wiaduktu nad linią kolejową Opole – Kluczbork, który zostanie poprowadzony w nowym śladzie DK45. Obiekt będzie jednoprzęsłowy i osiągnie długość niemal 30 m.
Od 17 grudnia wykonawca rozpocznie kolejne prace branżowe i drogowe. Na modernizowanym odcinku obowiązują zmiany w organizacji ruchu, w tym ruch wahadłowy w miejscach wymiany warstw konstrukcyjnych nawierzchni, m.in. w rejonie Zawady, Osowca oraz rzeki Brynica.
Rozbudowywany odcinek DK45 ma długość ok. 9 km i obejmuje wzmocnienie konstrukcji drogi oraz podniesienie jej nośności do 11,5 t/oś. Inwestycja przewiduje także rozbudowę trzech skrzyżowań oraz budowę czterowlotowego ronda na skrzyżowaniu z drogą powiatową Kolanowice – Węgry.
Zakres zadania obejmuje również budowę i przebudowę oświetlenia, odwodnienia, urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz infrastruktury technicznej. Przewidziano także budowę chodników, dróg rowerowych i dodatkowych jezdni.
Wykonawcą inwestycji o wartości ponad 98 mln zł jest firma Duna Polska. Zakończenie prac planowane jest w 2027 r.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
