Samorząd w ostatnich dniach otrzymał informację o przyznanym dofinansowaniu w wysokości przeszło 135 mln zł. Cały projekt pod nazwą „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim” jest szacowany na przeszło 226 mln zł.
Centrum – jak zapowiadał w styczniu prezydent Konina Piotr Korytkowski, prezentując koncepcję węzła przesiadkowego – ma być „superprzystankiem” łączącym różne środki transportu. – Będzie do dyspozycji pasażerów MZK, PKS oraz prywatnych przewoźników. Sąsiaduje z nowym dworcem PKP, z postojem taksówek. Będą z niego mogli korzystać rowerzyści – mówił.
Budowa centrum diametralnie zmieni wygląd i funkcje okolicy dworca PKP od strony wiaduktu Pokoju. Ta inwestycja jest planowana na dwa lata, ma zostać oddana do użytku w 2026 roku. Jest to jedno z zadań ujętych w dużym projekcie pt. „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim”, który powstał w partnerstwie Konina z Kołem oraz ze spółkami MZK i PKS. Realizatorem projektu jest Zarząd Dróg Miejskich w Koninie.
Cały projekt opiewa na przeszło 226 mln zł, z czego 70% wydatków (kosztów kwalifikowanych) to dofinansowanie z Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, 15% – wsparcie z budżetu państwa, 15% – środki własne.
Projekt realizowany jest w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 10: Sprawiedliwa transformacja Wielkopolski Wschodniej, Działanie 10.5 Sprawnie funkcjonujący i zdekarbonizowany transport publiczny.