
Ostatnie miesiące pokazały, że nawet po trudnych doświadczeniach, takich jak ubiegłoroczna powódź, kolej w szybkim tempie wraca do pełnej sprawności, a inwestycje mogą być prowadzone zgodnie z planem. Zakończony w terminie remont linii Wrocław – Kłodzko – Międzylesie oraz przywrócenie ruchu pasażerskiego na linii Kłodzko – Kudowa Zdrój, to dowód na to, że zaangażowanie, sprawne działanie i techniczne przygotowanie przynoszą efekty. Dziś obie trasy wspierają rozwój regionu i obsługują codzienny ruch pasażerski.
Po dotychczasowych sukcesach w usuwaniu skutków powodzi, nadchodzące miesiące będą czasem kolejnych wyzwań. PLK zrealizuje m.in. prace na linii z Kłodzka do Stronia Śląskiego na odcinku od Kłodzka Nowego do Ołdrzychowic. W zakresie robót znajdą się zabudowa niezbędnych rozjazdów w Krosnowicach i Kłodzku, remont drogi kolejowej i dobudowa drugiego toru na odcinku 1 km. Dalszą trasę aż do Stronia Śląskiego szykować będzie Dolnośląska Służba Dróg i Kolei. Również w innych punktach Dolnego Śląska planowane są prace poprawiające stan obiektów, torów i urządzeń. To przeglądy i naprawy ponad 30 napędów zwrotnicowych w miejscowościach: Kłodzko, Jawor i Boguszów-Gorce, prace przy sieci trakcyjnej, remonty obiektów inżynieryjnych m.in między Gryfowem Śląski i Lubaniem Śląskim, Kamienną Górą i Lubawką, Wałbrzychem Głównym i Głuszycą.
Prace na torach będą jeszcze skuteczniejsze, dzięki wykorzystaniu pierwszej szlifierki torowej w Grupie Kapitałowej PLK Szlifierka do szyn kolejowych typu VULCANO LGT 10M – to zaawansowane technologicznie urządzenie, które umożliwi precyzyjne szlifowanie i przywracanie profilu szyn na szlakach oraz w rozjazdach, podnosząc bezpieczeństwo i komfort jazdy. Nowoczesne maszyny gwarantują zwiększenie efektywności robót inwestycyjnych i utrzymaniowych.