– Lokomotywy DRAGON 2 spełniają nasze oczekiwania, gdyż umożliwiają prowadzenie ciężkich składów towarowych – mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO. – Są to nowoczesne pojazdy i ich zakup będzie realizacją naszej strategii taborowej, gdyż staramy się zarówno modernizować nasz tabor, jak i kupować nowe jednostki u polskich producentów – dodaje prezes Warsewicz.
I podkreśla, że spółka inwestując, reaguje na wyzwania stawiane przez rynek. – W tym roku notujemy duży wzrost przewozów, które są wyższe o 6 proc. niż w 2017 roku i aż o 20 proc. w porównaniu do 2016 roku. Ponadto inwestycje taborowe pozwolą nam przygotować się do szczytu przewozowego w kolejnych latach, związanego zwłaszcza z rosnącym zapotrzebowaniem na kruszywa budowlane, a lokomotywy DRAGON 2 na pewno podniosą nasz potencjał przewozowy – zaznacza Czesław Warsewicz.
Szef PKP CARGO przypomina, że na początku kwietnia została podpisana umowa między obiema firmami w sprawie modernizacji lokomotyw. Stanowi ona, że w latach 2018-2021 Newag zmodernizuje 60 lokomotyw ST48 należących do PKP CARGO.
Autor: PKP CARGO S.A.